Vad är en BRA ridhusbotten?

B

Bennie

Jag har letat bland gamla trådar, men hittar ingenstans hur en riktigt bra ridhusbotten ska vara gjord.

Hur gör man???

Enligt "Att bygga för häst" ska man ha stenmjöl, sand och spån. Blir det fast och bra, eller blir det löst och sladdrigt?

Kan tillägga att ekonomin inte tillåter heffa-material som gummiplattor eller sådant ...

Sv: Vad är en BRA ridhusbotten?

Här har du en sida som också beskriver ridhusbotten, från Ridsport. *LÄNK*

Sv: Vad är en BRA ridhusbotten?

Om du brukar vara på andra anläggningar med ridhus så fråga dem om vad de har för underlag(om du tycker det verkar bra förstås)

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Lars L
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 203
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 635
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar