Sv: Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?
Ja och så länge det inte faller under djurskyddslagen så har ägaren rätt till det för dom har betalat för det.
Sen så vitt jag vet så kan du låta bli att tanka din bil och du kan ställa den i ett garage så länge du vill. Du kan slå sönder den med ett baseballträ och det är fullt lagligt. Att göra detta på ett levande djur är enligt lag förbjudet så nog skiljer lagen på bilar och djur.
Du gör generalfelet, "ska vi ta död på människor också?
Djur är djur och människor människor, av etiska orsaker kan vi inte ens hjälpa dem som vill dö att dö.
Och om jag är knäpp som jämför hundar med bilar så borde du nog läsa "svensk lag" Där betraktas tamdjur som saker och skador på dem behandlas som sakskada. Men lagstiftningen är väl knäpp då.........
Försäkringsbolagen hanterar försäkringen som en sakförsäkring. Men visst för vissa smådjursveterinärer är det ett "gefundeness Fressen" när en känslosam hundägare kommer in beredd på att behandla "too the bitter end"
Ja och så länge det inte faller under djurskyddslagen så har ägaren rätt till det för dom har betalat för det.
Sen så vitt jag vet så kan du låta bli att tanka din bil och du kan ställa den i ett garage så länge du vill. Du kan slå sönder den med ett baseballträ och det är fullt lagligt. Att göra detta på ett levande djur är enligt lag förbjudet så nog skiljer lagen på bilar och djur.