Vad är det galnaste/värsta/hemskaste/mest uppseendeväckande du sett någon gång?

Jag var vittne till en olycka när jag var runt,.. 7-8 kanske? Mellan en långtradare och en personbil. Långtradaren vann kan man ju säga. Jag gick såklart aldrig fram, var ju liten och cyklade på vägen som går parallellt med den här vägen. Var enda vittnet så fick prata med polisen. Det är det mest chockartade.

Det äckligaste var när jag och kompisen skulle rida. Jag hämtar ena hästen i hagen, hon går iväg efter andra. Jag hör ett gallskrik och springer dit. Då står hästen upp med ena hoven släpandes på marken. Det stod liksom på kotan. Benet hade gått rätt av vid kotan så hoven liksom släpade efter. Hästen var i chock så adrenalinet var på fullt påslag så hon stod och åt. Hon kunde ju inte röra sig så bra så jag stannade hos henne i hagen och matade med vatten och färskt gräs tills veterinären kom. Det var riktigt vidrigt att se.

Uppseendeväckande var när jag skulle på möte i jobbet, myndighetsutövning, och kliver in på rummet där det väntar en man i full indianutstyrsel. Alltså.. fullkomligt från topp till tå med fjädrar och allt. Han var såklart inte helt frisk, men jag blev helt stum och fick faktiskt ursäkta mig lite snabbt för att kväva ett fnissanfall.

Misären i en viss missbrukarlägenhet glömmer jag aldrig heller. Lukten var nog värst. Det var avföring från golv till tak. Om ni tänker er någon med rejäl diarré gå runt naken och bara släppa efter, sen att den människan gör det månad efter månad. Madrassen kunde man i stort sett vrida ur. Vi slängde tidningar på golvet för att kunna ha nåt att kliva på. Där bodde en människa. Det är det sorgligaste och svåraste jag sett.

Det sista har vi problem med i mitt hyreshus. En granne som kan skita lite här o var i trappen sprutdiaree alltså. Han är så totalt borta att han inte vet hur han ska ta sig in hos sig. Pissar runkar o skiter där han står. Kan bara tänka mig hur det ser ut inne hos honom. Såg ett par poliser som knackade på o höll för näsa o mun när dom kom neråt.
Vidrigt!!

När jag var 18år och och nyss hade flyttat hemifrån kom det under inflyttningsfesten in en vitklädd man i min lägenhet med en machete i högsta hugg. Han gick några varv i lägenheten, sa ingenting, och gick sedan igen... :nailbiting:

Min sambos farfar satt i Auswitch och lyckades komma därifrån. Tyvärr lever han inte längre utan dog rätt ung. För mej kändes det som att helt plötsligt var det inget avlägset som man läste i historieboken om utan det fanns väldigt nära.

Min farfars syster satt i fångläger i Japan, där hon också födde en dotter. Min farmor har berättat om när de kom tillbaka Sverige efter kriget och den lilla flickan hade gått ut och stoppat fickorna fulla med snö att äta eftersom hon trodde att hon inte skulle få någon mat :cry:

Jag såg min bästa vän somna in i natt efter tio år med cancer, det var bland det starkaste jag upplevt.

Kl det värsta jag varit med om var den dagen mamma hittade morfar hängd bakom vårt hus. Är bara glad att inte jag letade efter honom när jag var hemma på lunchen :(

Kom på en händelse i somras, hittade min Fb-uppdatering om det:

Benen helt skakiga av adrenalin. En andmamma med sina ungar började gå över en trefilig motorväg framför oss. Några bilar hann stanna, min mamma började tuta för att påkalla folks uppmärksamhet så fler saktade in, jag hoppade ur bilen och började vifta med händerna mot den mötande trafiken som andfamiljen klev ut mot. Lyckades få alla att stanna inklusive en polisbil som skjutsade mig tillbaka till mamma då jag inte kunde komma tillbaka över 6 filer motorväg själv. Andfamiljen hel och oskadd (såg till att driva dem upp från motorvägen så långt bort som jag kunde medan polisen väntade) och medtrafikanter vevade ned rutorna och gjorde tummen upp och ropade hejarop.
Skitfarligt, inte bara för dig utan även för de som åker på vägen. Gör inte om! :o

(Viss förståelse för agerandet, jag har själv hjälpt en padda över vägen men den var betydligt mindre men motorväg öht är inget man ska vara ute och promenera på)

Att hitta min sambo död hemma i sängen är nog det värsta. Det tillsammans med bårvisningen av honom och att bädda ner honom i kistan och skruva igen den. Det var så surrealistiskt vidrigt att jag knappt kan förstå att det verkligen hänt.

Det mest oväntade/konstigaste/skummaste:

Sen vårkväll ganska centralt i en av Sveriges största städer, jag och en till var ute och joggade när vi plötsligt mötte en man på tre-eller fyrhjulig cykel med ett stort flak framför. Mannen var i 70-årsåldern och hade långt, vildvuxet hår och skägg och en allmänt bister uppsyn. På flaket framför honom stod en rullstol - och i rullstolen satt ett barn (???) med en säck knuten över huvudet :eek:. Han cyklade förbi rätt snabbt och var borta innan vi hade hunnit konstatera att vi båda förmodligen hade sett vad vi trodde att vi hade sett (dock viss osäkerhet om huruvida det verkligen var en människa som satt i rullstolen, min kompis var rätt övertygad men jag såg den knappt eftersom jag fokuserade på mannen och rullstolen).

Som motvikt kanske jag kan bidra med något som etsat sig fast i minnet men inte för att det var hemskt - mest bara uppseendeväckande? Och mysigt?

En sommar för många år sedan kom jag åkande längs en lång raksträcka som går genom en skog. Såg på långt håll en folka vid vägkanten, vid sidan av en stor sten.

Kom närmare och såg vad det var. Där uppe på stenen, i solskenet, satt en man mol allena och spelade banjo.

En till, som är enbart rar.

För många många år sedan på NK.
Ett äldre distingerat par närmar sig rulltrappan. Han i rock, hatt och halsduk. Hon iliten elegant hatt och persianpäls. Ni vet en sådan där stel, lockig päls.

Han släpper henne före i rulltrappan. Ställer sig bakom och böjer sig plötsligt fram och kysser hennes axel lätt på pälskappan. Hon märkte det itne. Han gjorde det av kärlek och bara för sin egen skull.

Här i stan händer det att man ser en bil åka runt med en hemmagjord "realdoll"-docka i passagerarsätet. Det är en människa gjord av typ paper-mache (iallafall ansiktet) i verklig storlek, med någon typ av peruk och ögon, mun, näsa osv, som sitter fullt påklädd med säkerhetsbältet på. Det ser lite underligt ut. Jag har aldrig sett personen som kör bilen men jag har sett dockan sitta och "vänta" några gånger när bilen varit parkerad på olika ställen...

Värsta jag sett måste varit hästen som dog i kolik och våldsamma plågor. Inte trevligt alls.

Bland det mest bisarra på ett underhållande sätt måste varit när jag flyttade in i en fd lägenhet i ett rätt stort lägenhetshus i en större stad och mitt i allt bärande så kommer det utspringande en kalkon ur en av grannlägenheterna. Kalkonen sätter iväg längs korridoren med två personer efter som jagar den. Misstänker starkt att dom åt upp den efteråt för jag såg eller hörde den aldrig mer.

Nu är jag egentligen ungdom men gled in på den här tråden. Vad mycket otäcka saker ni varit med om!

Tänkte bidra med en rolig sak dock;
Jag och min syster satt och rökte på hennes balkong när vi ser en medelålders man gåendes på gården nedanför. Han tittar sig omkring, lägger sig på rygg i en buske och börjar sakta glida längre och längre "in" i busken. När han nästan är helt täckt tänder han en cigg och bara.. ligger där. När han var klar reste han sig bara och gick..

En annan grej, som är så sjukt rolig (kanske mest om man känner min syster, den klantigaste människan på jorden);
Min syster gick in i badrummet, tog tag i dörren för att stänga - men GLÖMMER att dra in huvudet så det kläms i dörren.. det har hon gjort 2 (!!) gånger :rofl:

När jag gick på gymnasiet och satt i matsalen och åt, kommer det in en finklädd man med kostymbyxor, skjorta och slips. Han frågar var rektorn finns och vänder sig om och går ut, och hela ryggen på skjortan är sönder, alltså i revor!! :o

Hade en granne förut som körde runt på sin gamla mamma i en kärra full med bråte. Tanten var väl närmare 80 och de levde i ett hus som stank långt ut på gatan.

Vi hade en lite "hippieorienterad" tjej i min hemstad. Hon bodde på landet med massa djur. Ofta såg man henne komma åkandes i sin gamla, skrotiga bil och hade en get, eller liten ponny, som sällskap. Lite otippat att en get sticker ut huvudet liksom, men ganska sött. Hon var ju underbar med djuren så var inga fel så, bara lite udda.

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 348
Senast: Appetax
·
Hästmänniskan galna \'tomtägare\' - rättigheter och skyldigheter? Bakgrund: Inte så långt från vårt stall ligger ett koloniområde. Runt...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka