Vad är det galnaste/värsta/hemskaste/mest uppseendeväckande du sett någon gång?

Jag har identifierat sex döda hästar efter en tågolycka. häst nummer sju levde och transporterades in till kliniken i uppsala men fick avlivas där. Hos mig är det också lukten.

kossa som fått benet avslitet av taggtråd, lukten var inte så farlig men hennes blick glömmer jag inte

Galnaste var nog när vi skulle åka tåg i kina och en tjej och kille i 20? års åldern slår varandra med tillhyggen, skor väskor knytnävar och sparkar som 2 rabiata galningar tills polisen kom och tog dem. Uppfattade att det var något om biljetterna och väskorna, min skitargakinesiska är inte så bra:angel:

När jag var runt 6år såg jag en person på cykel bli påkörd i hög hastighet. Kommer aldrig glömma den synen. Personen klarade sig inte.
Alltid när jag sitter bakom ratten ser jag till att ta ut extra vida svängar runt cyklister (och hästar så klart)

När jag var runt 6år såg jag en person på cykel bli påkörd i hög hastighet. Kommer aldrig glömma den synen. Personen klarade sig inte.
Alltid när jag sitter bakom ratten ser jag till att ta ut extra vida svängar runt cyklister (och hästar så klart)

Det har jag också sett, i en stor rondell i London av en lastbil Cyklisten drogs liksom upp under stänkskärmen innan han åkte i backen. Det vrålet alltså. Vet inte hur det gick då jag satt på bussen men det var så sjukt gräsligt.

Vardagsrumsväggen efter ett självmord med hagelbössan i munnen :yuck:
Jag är glad att jag inte behövde se sånt. Det hände i våningen under min också och jag fattade ingenting och somnade om. Några dar senare kommer min syster och hälsar på och säger att det luktar död i trapphuset. Fattar fortfarande inget , sen får vi veta och fy farao va man kände sig dum.

Bevittnade under en semesterresa upp till Dalarna hur en personbil från motsatta körfältet svänger över till vår sida och frontalkrockar med lastbilen som låg två bilar framför oss. Chauffören ramlar chockat ur hytten och faller ihop, och några springer fram för att hjälpa honom. Minns inte om någon hann springa fram till personbilen för att kolla hur det stod till med föraren, men det jag minns är personbilen fattar eld och brinner kraftigt. Tyvärr såg jag och alla andra som bevittnade detta väldigt tydligt hur föraren blev uppslukad av lågorna. Minns även att min mor drabbades av panik, och skrek förtvivlat att någon måste göra något.

Läste senare i tidningen att det var ett självmord och att föraren hade avlidit direkt, så det kändes lättare när jag visste att personen inte var vid liv när bilen började brinna, men det är ändå något man bär med sig.

Har även bevittnat hur två yngre kvinnor brutalt slår, sparkar och svingar sina handväskor i ansiktet på en förfärad ung man, och ingen kom till hans undsättning, utan folk stod bara och tittade på. Själv satt jag på bussen vid ett rödljus och hade ingen möjlighet att kliva av, men jävlar så förbannad jag blev.

Praktiskt taget allt på vägarna (kör mycket i jobbet och pga särbon 54 mil bort). Ibland undrar jag om folk verkligen vill dö.
Den frågan har jag också ställt mig många gånger.

Vet ni förresten att en lastbils-epatraktor med 2 obromsade tivolivagnar efter och inga bakljus mitt i natten kommer upp i över 100 knyck? Det var vad jag kom ifatt för några år sen strax innan avfarten mot Järna.

jag skulle tillsammasn med svägerskan åka och hämta svärmor och hennes gubbe från deras bröllopsmiddag, min svägerska är rätt tung i högerfoten ibland och vi låg säkert och pendlade mellan 130-135 (ska tillägas att det var runt midnatt och motorvägen va typ tom) då blir vi jävlar i mig ifatt och om körda av en lastbil.. vi bara tittade på varandra och innan vi fattat vad som hänt va den redan bort igen. våra miner va typ :eek:

En av de värsta sakerna jag varit med om var när vi kom efter att en häst hade blivit påkörd. Kvinnan som kört på hästen satt död i sin bil fortfarande och hästen låg död mitt på vägen. Vi visste inte då var hästen kom ifrån och om det fanns någon ryttare någonstans som kanske också var skadad men det visade sig senare att det var en travhäst som hade rymt ifrån travbanan vid lastning och sprungit genom skogen och ut på vägen. Enligt vittnen hade kvinnan inte en chans att stanna för hästen kom upp på vägen ur skogen precis framför henne.

Jag är nyfiken på era historier. Har inget direkt att bidra med mer än att jag tappade hakan när jag stod vid ett rödlyse mitt i stan och bildörren öppnas på bilen framför och någon kastar ut en hel påse med macdonalds-sopor rakt ut på gatan och sen bara kör.

Bidra med era historier!

Jag är nyfiken på era historier. Har inget direkt att bidra med mer än att jag tappade hakan när jag stod vid ett rödlyse mitt i stan och bildörren öppnas på bilen framför och någon kastar ut en hel påse med macdonalds-sopor rakt ut på gatan och sen bara kör.

Bidra med era historier!

En av de märkligaste syner jag har gjort var när en person som suttit i koncentrationsläger under 2:a vk drog upp sin tröjärm och visade de intatuerade siffrorna. Jag minns den tanken som drog genom min hjärna "SHIT! Det som jag bara sett på bilder är SANT!" Även om jag inte betvivlat det innan så blev det så på riktigt på ett direkt sätt. Känslan bar jag med mig lång tid efteråt.

Tog in en häst från hagen, gick normalt in, men precis när jag skulle trä av grimman slängde den sig ner och la sig på rygg. Aldrig har jag sett en häst lägga sig så och den blicken hästen hade kommer jag aldrig glömma.. Tog inte lång tid innan den var död.. Troligtvis hade magsäcken spruckit fick jag veta sen (den la sig på rygg för att avlasta typ)

Bidra med era historier!

Veterinären som bultade och stack på fel ställe, så det tog den chockade och skadade hästen flera minuter att dö.

På ett lite mer positivt tema så är det nog när hundarna uppenbarligen klurar och kommer på nya sätt att retas med varandra. Hur de tydligt planerar flera steg i förväg och faktiskt lurar varandra. Mycket uträknat. Fantastiskt att studera!

Jag var 13 år och på Disneyland utanför Paris, vi satt vid några bänkar och åt glass i värmen.

Plötsligt kommer det en pojke springandes, några år yngre än mig. Det ser ut som att han springer för livet. Vid fontänen 50 meter från våra bänkar kommer hans pappa ikapp, sparkar ner honom på marken medan han vrålar på franska och sedan släpar sin gråtande son därifrån. Ingen ingrep. Ingen gjorde någonting. Jag var helt förstörd.

Veterinären som bultade och stack på fel ställe, så det tog den chockade och skadade hästen flera minuter att dö.

På ett lite mer positivt tema så är det nog när hundarna uppenbarligen klurar och kommer på nya sätt att retas med varandra. Hur de tydligt planerar flera steg i förväg och faktiskt lurar varandra. Mycket uträknat. Fantastiskt att studera!

Ja det med hundarna är ganska kul, min russel älskar att reta våran tik. Han vill alltid ha hennes ben som hon ligger och tuggar på, för att få dom går han till altandörren för att berätta att han vill ut, vi öppnar, han går ut men får även med sig tiken ut. När hon är ute skyndar han sig in för att ta hennes ben. Och det har inte bara hänt en gång utan vanligt förekommande:)

Jag var 13 år och på Disneyland utanför Paris, vi satt vid några bänkar och åt glass i värmen.

Plötsligt kommer det en pojke springandes, några år yngre än mig. Det ser ut som att han springer för livet. Vid fontänen 50 meter från våra bänkar kommer hans pappa ikapp, sparkar ner honom på marken medan han vrålar på franska och sedan släpar sin gråtande son därifrån. Ingen ingrep. Ingen gjorde någonting. Jag var helt förstörd.

Dom gjorde nog inget eftersom det inte är förbjudet med barnaga i Frankrike såvida det inte kommit någon lag nyligen jag inte känner till. Deras gräns för barnaga är rätt hög med.

När jag kommer hem från hoppträningen till stallet och stallägaren hängt sig i stallet.. Hittades av sin dotter. Jag är glad att jag besparades synen men tänker att det hade varit betydligt bättre för alla inblandade om det varit jag som hann fram först.

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 349
Senast: Appetax
·
Hästmänniskan galna \'tomtägare\' - rättigheter och skyldigheter? Bakgrund: Inte så långt från vårt stall ligger ett koloniområde. Runt...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka