Vad är det galnaste/värsta/hemskaste/mest uppseendeväckande du sett någon gång?

Jag var vittne till en olycka när jag var runt,.. 7-8 kanske? Mellan en långtradare och en personbil. Långtradaren vann kan man ju säga. Jag gick såklart aldrig fram, var ju liten och cyklade på vägen som går parallellt med den här vägen. Var enda vittnet så fick prata med polisen. Det är det mest chockartade.

Det äckligaste var när jag och kompisen skulle rida. Jag hämtar ena hästen i hagen, hon går iväg efter andra. Jag hör ett gallskrik och springer dit. Då står hästen upp med ena hoven släpandes på marken. Det stod liksom på kotan. Benet hade gått rätt av vid kotan så hoven liksom släpade efter. Hästen var i chock så adrenalinet var på fullt påslag så hon stod och åt. Hon kunde ju inte röra sig så bra så jag stannade hos henne i hagen och matade med vatten och färskt gräs tills veterinären kom. Det var riktigt vidrigt att se.

Uppseendeväckande var när jag skulle på möte i jobbet, myndighetsutövning, och kliver in på rummet där det väntar en man i full indianutstyrsel. Alltså.. fullkomligt från topp till tå med fjädrar och allt. Han var såklart inte helt frisk, men jag blev helt stum och fick faktiskt ursäkta mig lite snabbt för att kväva ett fnissanfall.

Misären i en viss missbrukarlägenhet glömmer jag aldrig heller. Lukten var nog värst. Det var avföring från golv till tak. Om ni tänker er någon med rejäl diarré gå runt naken och bara släppa efter, sen att den människan gör det månad efter månad. Madrassen kunde man i stort sett vrida ur. Vi slängde tidningar på golvet för att kunna ha nåt att kliva på. Där bodde en människa. Det är det sorgligaste och svåraste jag sett.

Man ser så mycket korkat men det mest aktuella var idioten som hade bråttom. Vi körde i ganska tät dimma och därav var hastigheten något sänkt. Inte särskilt mycket då jag kände vägen och visste att riskerna just där är minimala (inga utfarter, ingen som går/rider på vägen, rak väg och inget vilt) kanske från 80 till 65-70.
Idioten hade iallfall bråttom och kör om i uppförsbacke ganska nära krönet (som inte syntes i dimman). När han ligger nästan bredvid mig ser jag hur det uppstår en lastbil framför honom. Jag bromsar instinktivt vilket nog var fel men rätt i det här läget eftersom puckot gasade och kastade sig in ett par meter framför mig. Jag hade fått stanna och hämta andan efter en sådan grej men den här bilen försvann.

Jag var vittne till en olycka när jag var runt,.. 7-8 kanske? Mellan en långtradare och en personbil. Långtradaren vann kan man ju säga. Jag gick såklart aldrig fram, var ju liten och cyklade på vägen som går parallellt med den här vägen. Var enda vittnet så fick prata med polisen. Det är det mest chockartade.

Det äckligaste var när jag och kompisen skulle rida. Jag hämtar ena hästen i hagen, hon går iväg efter andra. Jag hör ett gallskrik och springer dit. Då står hästen upp med ena hoven släpandes på marken. Det stod liksom på kotan. Benet hade gått rätt av vid kotan så hoven liksom släpade efter. Hästen var i chock så adrenalinet var på fullt påslag så hon stod och åt. Hon kunde ju inte röra sig så bra så jag stannade hos henne i hagen och matade med vatten och färskt gräs tills veterinären kom. Det var riktigt vidrigt att se.

Uppseendeväckande var när jag skulle på möte i jobbet, myndighetsutövning, och kliver in på rummet där det väntar en man i full indianutstyrsel. Alltså.. fullkomligt från topp till tå med fjädrar och allt. Han var såklart inte helt frisk, men jag blev helt stum och fick faktiskt ursäkta mig lite snabbt för att kväva ett fnissanfall.

Misären i en viss missbrukarlägenhet glömmer jag aldrig heller. Lukten var nog värst. Det var avföring från golv till tak. Om ni tänker er någon med rejäl diarré gå runt naken och bara släppa efter, sen att den människan gör det månad efter månad. Madrassen kunde man i stort sett vrida ur. Vi slängde tidningar på golvet för att kunna ha nåt att kliva på. Där bodde en människa. Det är det sorgligaste och svåraste jag sett.

Jag har också mött indianer! På auktion i skutskär, klev det plötsligt in 10 personer i full indianutstyrsel, och en skön gävledialekt. De köpte näverkontar och ryggsäckar.

En morgon i höstas när jag klev ut genom porten (bor centralt i Stockholm, innanför tullarna) skrek femåringen :cooooowboooojar!
Jag vände mig om och jo, tre stycken män till häst och fullekiperade som cowboys. Mycket märkligt.

Den gången min sambo och jag var på väg hem och kom körandes på E45 under Angeredsbron strax utanför Göteborg och det ligger en död man vid vägkanten med en matta över huvudet. Han hade hoppat från bron strax innan vi kom åkandes...

Kanske var när jag var på väg till min utbildning i Huddinge när jag hör något som låter som smällare och jag bryr mig inte så mycket tills jag hör folk börja skrika och några springer och tar skydd. Då förstår jag att det är pistolskott då eldstrid utbrutit mellan polis och bankrånare. Fick lite bråttom att ta skydd då. Vid ett annat tillfälle också det i Huddinge ser jag en död täckt kropp bäras bort på bår efter att någon hoppat från en bro ner på spåret. Annars har jag inte direkt varit med något bisarrt förutom väldigt privata saker som jag inte vill dela med mig av.

Hittade en person som bara hade varit död en kortare stund.
Tidig lördagmorgon en mörk september. Något ljust ligger en bit in i skogen....

.

Sådär bröt min häst benet i höstas, rakt av vid kotan. Han skulle svänga efter hindret vid löshoppning och benet bara smulas sönder. Tack och lov kunde vet komma fort och han var borta 30 minuter efter.

I övrigt är det när jag var liten och skulle gå in till mormor, och hittar hennes karl som blött ihjäl i soffan efter ett fall på fyllan, efter att han vandrat runt i hela huset...

Var på väg till Gävle en gång, vid vägkanten stod en bil parkerad med en hund liggandes på marken bakom, kopplet satt i dragkroken. Stod en till bil parkerad bakom hunden och en massa upprörda människor runt om :(

Va på öland när en gammal sportbil i en uppvisning skulle showgasa, gasen hänger sig och den rammar flera personer. Såg inte precis när det hände men vi hörde uppståndelsen och sedan såg vi en gammal man som va fastklämd mellan bilen och nån sorts bod. Jag försökte länge ta reda på exakt hur det gick med mannen men fick bara fram att han iaf hade klarat sig där och då. Dessutom va både polis och ambulans där (antagligen redan innan) så omständigheterna va väl egentligen de bästa för en olycka

Sådär bröt min häst benet i höstas, rakt av vid kotan. Han skulle svänga efter hindret vid löshoppning och benet bara smulas sönder. Tack och lov kunde vet komma fort och han var borta 30 minuter efter.

I övrigt är det när jag var liten och skulle gå in till mormor, och hittar hennes karl som blött ihjäl i soffan efter ett fall på fyllan, efter att han vandrat runt i hela huset...

Det är märkligt hur deras ben som tål så mkt kan bara gå sönder sådär, av typ ingenting! Det är läskigt som satan!! Sånt går ju inte att skydda sig emot!!

Ja, min bil dog vid en korsning. Fick ej igång den. Ville absolut inte starta.

Bilar bakom tutar. En del kör om. Ja ni kan tänka er vad jag blev stressad. Gick till slut ur bilen. Går till de som står bakom mig och förklarar läget. (Ni vet, egentligen ville jag sagt att sitt ni i min bil så tutar jag på er) Svaret jag fick: Sätt upp en skylt då människa!

Här ska vi åka omkring med olika skyltar om vi får fel på bilen...

En annan gång. Bilen kokade. Körde åt sidan. Öppnade motorhuven. Då kommer det en bil och parkerar bakom min. Aha, tänkte jag, de kanske har lite vatten.

Går fram till föraren, frågar försiktigt om de har lite vatten. Tanten som kör svarar mig:Nä, men vi har lite kaffe.

Usch vad mkt hemskheter ni varit ute för. Hoppas jag aldrig blir drabbad. Så det jag varit med om kanske kan få någon att skratta?

På tal om indianer så var jag, min bror och våra föräldrar med i scouterna förut. Vi hade just ett indianläger och pappa var utklädd till indianhövding, var ett rally på samma ställe som vi var på, han gick runt och samlade ihop lite material som vi hade haft och mötte folk som kollade på rallyt. De bara stirrade när han kom, han gick fram till dem, sade "Ugh!" och gick därifrån. De bara gapade och fick inte fram ett ljud haha

Bodde tidigare i Gävle och ett tag hade vi en lägenhet i ett hyreshus. Familjen ovanför oss bråkade väldigt mycket, det var så gott som varje dag.
Sedan tidigt en morgon kom polisen och knackade på hos oss och sade att ingen fick gå ut i trappen. Då hade pappan i familjen mördat hela familjen och sig själv, rann blod i hela trappen från deras lägenhet.
Vi flyttade kort därefter

Vad mycket obehagligt många varit med om!

Jag vet inte om jag varit med om så mkt direkta hemskheter. En del indirekta dock, såsom att en boende på gården där hästen stod förut tydligen hängde och dinglande från en takbjälke medan vi glatt borstade och betade hästarna några meter därifrån...

Och en kille som satt på spårvagnen på väg till sjukhuset med spräckt skalle och blodet forsandes (verkligen helt stört vad blod det kom, sätena var totaldränkta!) . Han fick för sig att det var en bra idé att ta vagnen 40min till sjukan men några resenärer lyckades iaf övertala honom att möta upp en ambulans halvvägs.

Annars ägde nog det obehagligaste rum bara häromdagen, Brunnsparken i Gbg. Går precis bredvid kanten på hållplatsen när en buss närmar sig. Då trillar det en ca 3-årig pojke rätt ner på spåret framför bussen. Bussen tvärbromsade men hann ändå inte helt stanna och benen på pojken befann sig en bit under bussen när den slutligen stannade. Fy fan vad skakis jag var efter det, det ägde alltså rum en knapp halvmeter till höger om mig...

Lite muntrare (om man nu kan se det så): Det mest uppseendeväckande är nog helt klart när jag jobbade med att koda bilförarfilmer och såg otaliga filmer på en kvinna som pratade i en telefon lutad mot axeln, smsade med en andra, surfade med en tredje och styrde med knäna - samtidigt :D

Vad mycket obehagligt många varit med om!

Jag vet inte om jag varit med om så mkt direkta hemskheter. En del indirekta dock, såsom att en boende på gården där hästen stod förut tydligen hängde och dinglande från en takbjälke medan vi glatt borstade och betade hästarna några meter därifrån...

Och en kille som satt på spårvagnen på väg till sjukhuset med spräckt skalle och blodet forsandes (verkligen helt stört vad blod det kom, sätena var totaldränkta!) . Han fick för sig att det var en bra idé att ta vagnen 40min till sjukan men några resenärer lyckades iaf övertala honom att möta upp en ambulans halvvägs.

Annars ägde nog det obehagligaste rum bara häromdagen, Brunnsparken i Gbg. Går precis bredvid kanten på hållplatsen när en buss närmar sig. Då trillar det en ca 3-årig pojke rätt ner på spåret framför bussen. Bussen tvärbromsade men hann ändå inte helt stanna och benen på pojken befann sig en bit under bussen när den slutligen stannade. Fy fan vad skakis jag var efter det, det ägde alltså rum en knapp halvmeter till höger om mig...

Lite muntrare (om man nu kan se det så): Det mest uppseendeväckande är nog helt klart när jag jobbade med att koda bilförarfilmer och såg otaliga filmer på en kvinna som pratade i en telefon lutad mot axeln, smsade med en andra, surfade med en tredje och styrde med knäna - samtidigt :D
Snacka om att rattsurfa :D

Var först till en singelolycka där bilen låg upp och ner, föraren var död, bruten nacke.
Det var så obehagligt att jag inte sa det till folk när dom pratade om olyckan efteråt.

När jag fick se och höra en brutal misshandel bara 50 meter ifrån mig,mitt i natten efter en krogkväll. Knivhuggen över 20 ggr och det forsade blod. Adrenalinet hos mig och kompisen gjorde tack och lov att vi vågade storma fram så dom drog,men det var jävla otäckt,dels seoch höra,sen stoppa det,sen ta hand om killen tills ambulansen kom. Han var dessutom utländsk så vi fick knaggla oss fram på dålig engelska att det kommer bli bra,medans han låg och hostade upp blod. Hade ett jättejack i halsen som jag fick sätta tryck på. Kl var väll 04 ca,och det var helt folktomt (krogen stänger 02) så hade inte vi varit där hade han varit död.

En annan otäck sak är när en ung man antagligen tog självmord. Var utomlands,och bara 10 meter kanske från bänken vi sitter på faller han ner i backen,antagligen hoppat från balkongen,kommer aldrig glömma ljudet när han landar.

Det mest galnaste med lite humor inträffade också utomlands,var en äldre karl,kanske 70,som hade sånna där korta tighta badshorts, typ speedos med lite ben på, grejen var den att han var rejält rund om magen,men smala ben,men pga magomfånget så hade han fått gå upp nån storlek på byxan,vilket resulterade i att ena kulan ALLTID hängde utanför! :o:rofl: När han åt,solade,gick,och badade. Och han petade bara in den lite obekymrat ibland när han upptäckte det. Men kulan lär ju ha blivit solbränd!

Haha,kommer aldrig glömma när mamma Stig vid poolkanten och hängde brevud stegen,sen ska gubben i så han viftar ju med kulan alldeles bredvid henne,hon får panik och häver sig upp ur poolen,sen börjar hon fnissa så hon knappt kan ta sig därifrån. Vi kallade han för kulan... :up:

Jag har lyckligtvis inte varit med om speciellt mycket obehagligt eller så. Det värsta (utöver saker som är för privata) var väl kanske när jag och några vänner var ute på lite tonårsbus sent en natt, satt i bilen på väg mellan två ställen och så när vi kom genom en kurva såg vi en bil ligga på taket en bit fram, helt bucklig och intryckt tak. Vi stannade förstås direkt och var jätterädda för att gå fram, alla var väl mellan 16 och 20 år gamla (unga) sådär så ingen större livserfarenhet att prata om och inte så mycket mod att gå fram och möjligen se någon död eller svårt skadad.
Till slut gick iallafall en av oss fram, men det visade sig att bilen var tom.
Hur någon lyckats sitta i den bilen, volta och landa på det sättet, och sedan klivit ur och gått därifrån, förstår jag inte än idag.

@Mirre Mordet du skrev om, på en familj i Gävle, vet du ungefär när det var? Eller om du vill säga var?
Kan ta det på PM annars om du inte vill skriva så öppet :)

Jag har lyckligtvis inte varit med om speciellt mycket obehagligt eller så. Det värsta (utöver saker som är för privata) var väl kanske när jag och några vänner var ute på lite tonårsbus sent en natt, satt i bilen på väg mellan två ställen och så när vi kom genom en kurva såg vi en bil ligga på taket en bit fram, helt bucklig och intryckt tak. Vi stannade förstås direkt och var jätterädda för att gå fram, alla var väl mellan 16 och 20 år gamla (unga) sådär så ingen större livserfarenhet att prata om och inte så mycket mod att gå fram och möjligen se någon död eller svårt skadad.
Till slut gick iallafall en av oss fram, men det visade sig att bilen var tom.
Hur någon lyckats sitta i den bilen, volta och landa på det sättet, och sedan klivit ur och gått därifrån, förstår jag inte än idag.

@Mirre Mordet du skrev om, på en familj i Gävle, vet du ungefär när det var? Eller om du vill säga var?
Kan ta det på PM annars om du inte vill skriva så öppet :)
Jag var liten då, så det var på 80talet. Kan det ha varit 87/88 kanske. Något sådant

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 349
Senast: Appetax
·
Hästmänniskan galna \'tomtägare\' - rättigheter och skyldigheter? Bakgrund: Inte så långt från vårt stall ligger ett koloniområde. Runt...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI

Hund, Katt, Andra Djur