Vad är det galnaste/värsta/hemskaste/mest uppseendeväckande du sett någon gång?

När min egen uppfödning, då 4-årigt halvblod fick hjärnblödning inne i boxen. Vi kom ut o hittade honom totalt sönderslagen o förlamad i ett framben. Väntan på djurambulansen o hans lidande o skräcken i hans blick var något av det värsta jag varit med om... Ryser fortfarande av bara tanken.... :cry:

När jag var liten, 7-8 år var jag och min familj på semester med husvagn, på väg nånstans. Det började bildas långa köer på vägen och vi körde i snigelfart. När vi kom fram till en viadukt såg vi orsaken. En bil hade kört rätt in i bergväggen och jag såg en del i och med att vi passerade rätt sakta. Minns att pappa sa "Nu tittar ni inte!" till mig och min bror men då tittar man ju. Båda som satt i framsätet var helt krossade, de fanns liksom inte kvar. I baksätet syntes ett eller två barn, iaf tror jag det, det var inte så mkt kvar, bara väldigt mkt blod.

Jag kom på en sak till. På den tiden när alla fick sin skatteåterbäring nån vecka före jul så fick vi reda på att polisen hade fått hintar om ett förestående rån på mitt kontor. Civilsnutar i köket en vecka och inget händer. Fredagkväll när en av kollegorna var på bristningsgränsen skickade jag hem en kille. Bara jag och en tjej kvar i kassan. Stänger och åker hem , kommer 500 m bort så är det bilkö i den lilla byn. Oops. Frågar nån före i kön och hon säger att polisen är där framme nånstans. Då brakar det loss med skott, polisen hade fått skjuta in i rånarbilen för att få den att stanna. Vet inte om rånarna hade tänkt ta oss vid hemgång och tvingat in oss för att öppna valvet. Nån dag i början på veckan var 2 främmande män inne och frågade en del konstiga saker så polisen fick signalementet men jag vet inte idag om det va de som åkte fast.

I somras var jag och min mor ute och lunchade. En äldre kvinna (80+ ) och hennes dotter skulle också äta och den äldre kvinnans stol faller ihop på uteserveringen med en smäll och vi rusar fram för hjälpa henne och hon har ett sjujäklars köttsår och man ser benet (skelettet) på benet.

Jag kan tänka mig att om en person hängt på forumet att jag kunde varit en aktuell hemsk upplevelse. En vanlig vardag på sensommaren kom en skrothög till bil upp till oss mitt i natten. Vi är enda stället här och sen är det en återvändsskogsväg som är vår. Jag hade drömt en mardröm om hästskärare och så kommer denna skrothög mitt i natten. Jag for ut som en raket och inväntade att bilen skulle komma tillbaks och när "Ynglingen" kom tillbaks och såg mig kliva ut framför så blev nog nästan blött i byxorna...

Kom på en sak till med tanke på bilar mitt i natten. Två bilar kom upp till vår gård mitt i natten också och vi for upp även då som raketer och helt hundra på att de gjort/skulle göra inbrott i sambons verkstad som ligger en bit bort efter. Och när vi tände lampor i huset så åkte bilarna iväg i en väldig fart och vi åkte efter. Hade biljakt...Visade sig vara inbrottstjuvar på livsmedelsaffären och bytet hittade jag dagen efter...(I efterhand så sa jag till sambon att i vanliga fall hade jag aldrig gått med på åka i den hastigheten som vi gjorde). Tyvärr kunde det bevisas vilka det var trots vi hade bilnummer och även sett att de stod där de dumpat bytet.

När jag kommer hem från hoppträningen till stallet och stallägaren hängt sig i stallet.. Hittades av sin dotter. Jag är glad att jag besparades synen men tänker att det hade varit betydligt bättre för alla inblandade om det varit jag som hann fram först.
Det var ju hyggligt:eek:

Verkligen ingen makaber historia, men lite kul.

Jobbade i butik på Birger Jarlsgatan i Sthlm, hör sirener, inget ovanligt i det området. Jag ska gå ner i källaren efter en grej, när jag kommer ner i källaren funkar inte lyset i själva korridoren, kommer på att vi har ytterligare ett lyse i det rum jag ska till. Tänder, vänder mig om och står typ 50 cm från en karl i rökdykardräkt. Komplett med mask och syrgas, med nån sorts yxa i bältet, stor som ett hus. Man behöver inte ha sett många skräckfilmer för att svimma av skräck av en sån uppsyn.
Det visade sig att det brann längre bort i källarkorridornen och vi hade inte märkt nånting.

Jag har en till som inte låter så stort men som har gett mig en rejäl tankeställare. Vi firade julen i Egypten och var en dag på utflykt i Röda havet. Det var några barn med på båten och vår egyptiska guide hjälpte till att roa dem på resan. De började vika figurer av papper och de nordiska barnen kunde som vanligt vika loppor eller flygplan. Guiden däremot kunde bara vika pistoler...

Jag har en till som inte låter så stort men som har gett mig en rejäl tankeställare. Vi firade julen i Egypten och var en dag på utflykt i Röda havet. Det var några barn med på båten och vår egyptiska guide hjälpte till att roa dem på resan. De började vika figurer av papper och de nordiska barnen kunde som vanligt vika loppor eller flygplan. Guiden däremot kunde bara vika pistoler...
Vad tragiskt det lät :(

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 348
Senast: Appetax
·
Hästmänniskan galna \'tomtägare\' - rättigheter och skyldigheter? Bakgrund: Inte så långt från vårt stall ligger ett koloniområde. Runt...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka