Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

*KL*

Mitt lilla yrväder är ett 6 årigt sto
Embla
Epson-Kaliber

Just nu är hon mest en bråkstake med underbart steg men vi hoppas kunna debutera i en l:c till hösten *S*

Kortsiktiga målet är att få henne att sluta resa sig och få mer framåtbjudning, långsiktiga beror på hur det går med föregående. :D

min foderhäst;

sto e.Eloge-Urbino
Mål: komma igång, sedan tävla MSV

Styrkor: vacker, älskar att arbeta, fin galopp

Svagheter: lite för het, som kan gå "överstyr" ;)

23533566.jpg

Min foderhäst är efter Rubinstein.

Styrkor: Temperamentet och Galoppen
Svagheter: Lite nervig när jag rider ut själv. (Eller om det beror på mig kanske;))

Målet är att komma igång och utvecklas rejält i dressyren. Kanske någon tävling om vi hinner med innan vi förhoppningsvis får ta fölledigt.

O Fragrans (Fragge ) är nu i Finland och går fälttävlan där, har nyligen vunnit klass med konkurrens av hästar , man blandar där

Eniro: e Epson-Napoleon, -02

Går nu Msv B, snart startklar för Msv A.

Styrkor: Mycket bra gång och temprament.
Svagheter: Lite för stor och långsam.

Primero Hit: e Sancisco-Don Primero, -07

Ska ridas in nu.

Styrkor: Mycket fin exteriör och gång.
Svagheter: Tittig.

Min (vuxna) häst skulle bli hopphäst enligt förra ägaren och har en bunke vita unghästrosetter i hoppning. Jag tror dock att det är en dressyrhäst:
inte mycket till bild men bild utan ryttare men med mage finns det här

Ifigenia (65) f 1999
Hubertus - Magritte - Lester
Och så var det stammenom man vill kolla efter ordentligt

Styrkor: Positiv arbetsmyra, känslig med mycket vilja och lagom temperament, 3 taktfasta gångarter, sund, välartad och mycket utstrålning.

Svagheter: Vet inte än, ryttaren är en av dem (men vi jobbar på det ;)). Fick en låsning efter fölningen som vi jobbar bort men hon är fortfarande ojämn men otroligt mycket bättre. OM det skulle räknas som en svaghet att hon är av äldre modell enligt vissa så skriver vi in det här (inga problem för mig). Återkommer med svagheterna senare i utbildningen när de dyker upp.:idea: Magen jobbar vi på men hon har fått 2 föl, ett 2006 och ett 2008 så vi skyller på det. Bild på 2008:an finns härGivetvis inbillar jag mig att även hon kommer att bli dressyrhäst:

Delmål: Starta dressyr under 2009
Drömmål: Det vill jag inte skriva ut för att då slår det inte in (eller hur var det nu med drömmar enligt Askungen?)
Realistiskt mål: Vi BORDE komma upp i MSV, annars är det mitt fel.

Senast ändrad:

Du måste ju i alla falls kriva att hon är halvsyster till min! Här finns bild på min; Lyckispyckis, för de som vill jämföra (dock inga bra exteriörbilder...).

Du måste ju i alla falls kriva att hon är halvsyster till min! Här finns bild på min; Lyckispyckis, för de som vill jämföra (dock inga bra exteriörbilder...).

Jag såg att du lagt in om din fina, men missade att nämna det i inlägget. Vi är mycket stolta över lillasyster-moster. Hoppas att er otur tar slut nu.
/U

*kl*

Angloarab, valack, född '00
e. Oltimer xx 943 (e. Esclavo xx - Kronzeuge)
u. Fajka ox (e. Rousseau ox - Madar ox)

Plus: Arbetsvillig till tusen, uthållig, positiv, känslig för hjälper
Minus: Nerverna på utsidan, blir stressad när han inte förstår, piloten ;)

Kortsiktigt mål: Bli såpass stabil att vi kan starta en LB-klass i år
Långsiktigt mål: Nosa på LA:6-MSV-klasser vore underbart, någon gång i framtiden...

foggy_119.jpg

foggy_135.jpg

Detta är mina hästar.
Målet med stoet är långsiktigt att rida Msv men kortsiktiga planen är att komma ut och galoppera i skogen så mkt som möjligt och kanske starta kvalitets och någon klubbtävling till hösten beroende på hur hon känns. Just nu jobbar vi mkt med miljöträning och med hennes galopp, som är hennes bästa gångart men som hon har lite jobbigt i just nu pga brist på styrka = galopp i skogen. :banana:

Valackens långsiktiga mål är också Msv och kortsiktigt ska vi komma ut i skogen massor och miljöträna ännu mer pga hans hariga inställning till allt nytt. Just nu jobbar vi mkt med hans stela bogar och spända form.

Sto - 05, SWB
e. Majim G - Bernstein - Jaguar

Styrkor: Bra, utvecklingsbara grundgångarter, rörlig och smidig, bra balans, lätt för sig. Orädd och tuff. Härlig ridkänsla när hon är fin.

Svagheter: Mkt temperament och egen vilja, korta ben. Väl tuff ibland. Vedervärdig ridkänsla när hon inte sköter sig :crazy:

Val - 04, SWB
e. Bernstein - Maraton - Unesco

Styrkor: Härlig ridkänsla, otrolig samarbetsvilja, bra, utvecklingsbara grundgångarter. En outtröttlig vilja att göra sin ryttare nöjd.

Svagheter: Massor av nerv, väldigt känslig och "harig", blir lätt spänd.

Bonic (PRE) FÖDD 2000 e:Pensativo R u: Uvilla II e. Fiesta III

11-40.jpg

bonicfebruaro.jpg

Bonic ligger på en LA nivå och går frammåt hela tiden, han har inte bivit tävlad än pga skador mm men ska nu ut på tävlingsbanorna.

Min blivande dressyr häst:
Aramis 2 år e: dela gardie ue: Anart-ganecso
på bilden 1 år gammal
arre-betetrav.jpg

Senast ändrad:

Det kan vi ordna :) Tyvärr har jag inga bilder uppladdade just nu men kan ordna ev. tills imorgon :)

Mvh Jate Volim

Ps. Får man fråga var intresset kommer av? Har du en egen avkomma e. Majim kanske?

Nej det har jag inte men han står i närheten och jag har ston:angel:

27335930.jpg

Dathra är e: Lombard-Landgraf-Ladykiller.
u: Manier-Tumbled- Pandofell.

*kl*
Valack som står på tillridning här nu.
Ängsgårdens Higgins
e.Rolökke Swallow RNF110
u.Beauty ue.Burmas Wilton RNF

Fått sina mkt aktiva bakben från Swallow, men inte sin exteriör
13april09060.jpg

häst 1
Valack 165cm e. Ceylon ue. Diedron (gammal stam)
Vi tävlar nu LB/LA (han har tidigare tävlad Msv)
Styrkor: lätt för samling tre trevliga gångarter och ett underbart temprament i ridning.
Svagheter: Kan vara lite för "hård" i huvudet ibland. (får passa fingrarna i stallet ;P)

Häst 2
Sto 2005 161cm e. Camiell flamingo Z (hopp hingst) u fulblods mamma
Hoppas kunna ut och rida nått 4års program under året.
Styrkor: Positiv arbetsvillig lätt lärd. Rör sig trevligt
Svagheter: Har lätt för att blockera sig själv och ducktig på att snurra till saker i huvudet. fullblodshovar :(

kl

Så nu har fölet kommit till världen!
E Highcruiser U Gabrielle -Weltbürger-Bellini
Styrkor och svagheter kan jag inte säga så mycket om ännu men målet är ju att han ska bli en trevlig liten dressyrpartner sen.:)

underbar.jpg

KL
När jag red dressyr så hade jag ett sto efter Martini. Numera håller jag på med western.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar