Vad är det för ras?

fiaskurken

Trådstartare
Blandras på pappret. Sägs vara schabrador, jag är mkt tveksam;) Schäfer kan vi ju enas om,vad tror ni om resten?

6572396.jpg


6517461.jpg


7573983.jpg


6517464.jpg


7573985.jpg


Har försökt få tag i uppfödaren för att fråga ( omplacering) men hans mobilnummer har upphört så jag lär väl aldrig få veta....:(
 
Sv: Vad är det för ras?

Gud vad pinsamt, jag visste inte ens att det fanns en sån ras:rofl: Faktiskt väldigt likt ju?!
 
Sv: Vad är det för ras?

Greyhound?

När öronen ligger bakåtfällda formas de till rosenknoppsöron som man ju finner på greyhound, plus att han ser lite smalskallig ut.
 
Sv: Vad är det för ras?

Han är väldigt mager trots att han får högenergi-foder... Och kuta fort, det kan han. :cool: Det här var ju skoj:D
 
Sv: Vad är det för ras?

Hur hög är han?? Ser kanske lite grov ut för greyhound???? Speciellt benena. Så har han ordentligt vinklade bakben som schäfern, men den andra rasen är knappast någon rakvinklad ras?? Det här e bara funderingar så ta inte mej på så stort allvar...:rofl:
 
Sv: Vad är det för ras?

Han ser ju inte så stor ut på bilden bredvid sin husse. Hur hög är hunden? Är han inte så stor skulle det ju lika gärna kunna vara whippet som greyhound.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 930
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 392
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Jeps
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 210
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vinterridbyxor
  • Vetrinär besiktning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp