1 "Vad innebär "ett slags hösilage"?
"Vad vill du bevisa? Att dom inte drabbats eller att dom inte kan drabbas?"
2 Så var det med den uppgiften. HUR vet man att fodret var fritt från bakterier? Balen var väl uppäten? Det räcker med en bal och övriga kan vara friska!
Hade man vaccinerat klart (3 gånger)?
Dessutom, OM(!) dessa 6 hästar dog av Botulism, ökar det, i Sverige, konstaterade antalet påtagligt.
5 Jag trodde det var producenterna av "HorseHage" du menade i inlägget. Hursomhelst, så vore det intressant att få svar på frågan "Hur gör dom det? Något för lantbrukssverige att få reda på!"
Är det så, att det du lutar dig emot, är att bönderna idag lärt sig och vet hur man gör, innebär det inga säkerheter. Vet man hur skördearbete går till, så vet man också att INGEN helt kan undvika att få in jordpartiklar eller djurdelar i balarna. Risken finns alltid, så länge vi inte skördar för hand.
Antagligen tycker du jag mästrar igen, men det är svårt att låta bli.
Du skrev; "Tycker du fortfarande att det låter som att jag inte vet vad jag gör?"
Nu kan vi konstatera, att du inte visste, eller hur?
Förstår du nu min omtanke om hästar, inkl dina?
Vänligen
LIA
PS! Se "Myfairladys" inlägg. "Har hört att det farligaste djuret som man kan hitta i en ensilagebal är katt. Vi tar eget ensilage på gården, jag vet varifrån mitt foder kommer."
Tycker du, mot bakgrund av det du nu vet, att dom argumenten är tunga?