Sv: Vaccinera 6 månaders?
Jag tycker inte det är dåligt av nån som valt att vaccinera - bara att jag tänker annorlunda. Ville bara skriva det innan jag fortsätter för att undivka missförstånd
Det är ju endast 20-40% som smittas o jag väljer att hoppas att vi är dom där 60-80% som inte smittas. När jag har läst "aftonblaskan" låter det som att hela befolkningen ska smittas och alla ska bli jättesjuka.
Jag forts på min eget inlägg i varför jag valt att vaccinera..
För mig är det inte just dödsfallen som skrämmer, utan att man kan bli så himla sjuk. Ett litet barn i E:s ålder löper större risk att behöva intensivvård till följd av svininfluensan som kan ge livshotande lunginflamation, hjärnhinneinflamation och krampanfall :/
Denna influensa beter sig inte riktigt som den vanliga årliga influensan heller, så många som 4 av 10 friska människor ( tillhör ej någon riskgrupp ) som blivit svårt sjuk tillföljd av svininfluensan.
Hela vår familj befinner sig i grupperna som drabbas mest ( 0-5 år och 15-39 år ), dessutom har anmälningar om barn mellan 0-4 år som fått svininfluensan ökat.
Jag tycker inte det är dåligt av nån som valt att vaccinera - bara att jag tänker annorlunda. Ville bara skriva det innan jag fortsätter för att undivka missförstånd
Det är ju endast 20-40% som smittas o jag väljer att hoppas att vi är dom där 60-80% som inte smittas. När jag har läst "aftonblaskan" låter det som att hela befolkningen ska smittas och alla ska bli jättesjuka.