vaccinationsmiss

Lena

Trådstartare
Upptäckte idag att hästen jag köpte i höstas skulle haft sin vaccinspruta senast 10/5, var helt säker att det skulle vara under juni men så kan det gå.
Antar att jag nu måste börja om med grundvaccinationen *suck* men är det nån som vet om det är 2 eller 3 sprutor som behövs? Hästen är född 2002 om det har nån betydelse.
Måste hästen fått hela grundvaccinationen innan han får starta eller räcker det att den är påbörjad med första sprutan? Hade sett fram emot att kvala inom några veckor med den här hästen så det vore ju väldigt surt om det flyttas fram ytterligare pga vaccinationen.

Sv: vaccinationsmiss

Du behöver bara ge en spruta om du gör det före den 10 juni!

I det fall mer än 365 dagar förflutit mellan B-vaccination och R-vaccination inträder anmälningsförbud. Hästen behöver dock inte börja om med A-vaccination om ny vaccination utförs inom 31 dagar. Överskrids även denna gräns måste hästen åter grundvaccineras och börja med en A-vaccination.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 271
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 169
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 461
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden