Jag förstår inte vilka veckor mi pratar om när ni pratar om."de attraktiva veckorna"? Finns det veckor på sommarlovet som är mer attraktiva än andra? Jag har oftast varit ledig tidigt på sommarlovet. Från midsommar och några veckor framåt. För att det passade bäst för jobbet pga högsäsongen under sommarens andra halva. Men jag har också haft semester under sommarlovets mitt. Jag har aldrig upplevt att nån period varit bättre att vara ledig på än nån annan. Det är mycket viktigare för att min semester faktiskt blir på sommarlovet (så att barnet också är ledigt) samt att min man har semester samtidigt än att det ska vara några specifika veckor.
Har folk alltså specifika veckor som är favoriterna? Där favoritskapet inte har att göra med att partnern har sin semester då. Sen får man ju förstå att föräldrar absolut vill ha sin semester medan barnen har sommarlov. Men det är ju långt!!
Jag har tyckt att det varit skönt med tidig semester för då har sett funnit gott om sommar kvar efter att jag börjat jobba. Jag har kunnat behålla senesterkänslan ett tag till. Åka till stranden efter jobb och på helger. Fint väder osv.
Har folk alltså specifika veckor som är favoriterna? Där favoritskapet inte har att göra med att partnern har sin semester då. Sen får man ju förstå att föräldrar absolut vill ha sin semester medan barnen har sommarlov. Men det är ju långt!!
Jag har tyckt att det varit skönt med tidig semester för då har sett funnit gott om sommar kvar efter att jag börjat jobba. Jag har kunnat behålla senesterkänslan ett tag till. Åka till stranden efter jobb och på helger. Fint väder osv.