Ja till jul, inte sommaren för att jag skulle kunna jobba.
Mina barn har varit mycket hos både moster och mormor, men det har båda velat, det har dock inte varit pga bristen på förskola eller liknande utan för att deras moster tex har velat det. Jag tror jag har firat två nyårsaftnar med mina barn utöver deras första och andra nyåren i deras liv, enligt tradition är de hos deras moster. En tradition de håller hårt på av egen vilja själv trots att de får anses vuxna nu och som de alltid velat tex. Detta kom sig av att vi bodde på landet och hade djur så inget firande, inga raketer, så hos moster i en stad var det roligare för dem och hon hade inga barn och ville ha mina barn hos sig, så absolut, jag är bortskämd i att ha haft barnvakt hos min syster och min mamma när jag har behövt eller för att de själv har velat. Å andra sidan har jag varit ensamstående sedan äldsta var 2,5 och mellanbarnet 1 och yngsta sedan födseln, så?
Jag har gång på gång beskrivit undantag i tråden så att du fortfarande tjatar om dig och ditt barn känns ... tjatigt. Alla sitter inte i din sits, det finns fortfarande föräldrar som gör som flera har beskrivit i tråden, helt utan att bry sig om kollegorna, för att de VILL ha sina lediga veckor, för att de VILL åka på semester osv.