Haha, jag håller med. Vad ska jag kommunicera om? Hur mycket snor eller kräk eller febergrader? Det gör jag med min sambo men tror ingen kollega är intresserad.. däremot har vi oftast kontakt via Mail när det behövs om det tex är ngt akut som behöver lösas på jobbet och märker jag att det lutar mot vab har jag oftast försökt kommunicera det i god tid. Jag är själaglad för mina kollegor som så många gånger erbjudit sig att komma förbi med mat/snus/glas när vi varit sjuka bägge två och pappan varit iväg och jobbat.Fast hur skulle den kommunikationen ske? Är barnet sjukt så är det. Inte mycket att göra åt. Vi var på förskolan för att vi tyckte att deras rutiner inte var ideala hygienmässigt. T.ex. Så hade de handdukar istället papper att torka händerna med. Visst, miljövänligt men det sprider ju också bakterier mycket effektivare. Men de bytte en smittfylld vinter till pappershanddukar. Vi hade i princip all VAB mellan okt-mars. Mellan april-sept var det lugnt! Men det var ångest varje sensommar när hösten närmade sig och man visste att det skulle bli mycket VAB. Plus att jag också blev sjuk jätteofta under de åren! Rejäla förkylningar med feber på det flera gånger om året! Det fanns liksom inte utrymme för diskussion med kollegor. Det var bara att gilla läget och göra det bästa av det och längta till förskoleåldern tog slut. Då slutade den extrema mängden VAB över en natt kändes det som! Förskolan var en smitthärd av episka proportioner!