jag jobbar betalar skatt bland annat för att bekosta att föräldrar ska kunna vara hemma för att ta hand om sina barn. Återigen är det ingen i tråden som påstår att folk inte ska kunna åka hem om ungen är sjuk, men det finns föräldrar som verkligen tar i från fotknölarna och känner att deras rättigheter går före alla andras och där är AG i Sverige fullkomligt tandlös. Kollegorna också.Men det är inte valfritt hur du påverkas av det.
Du kan då välja att försöka påverka detta till det bättre eller sämre eller lämna det åt andra att ta hand om.
Men om dagens barn blir morgondagens samhällsbärare eller gansters kommer att forma det samhälle som du kommer att leva i i morgon.
Oavsett om du vill det eller inte.
Därför kommer det att spela roll för dig om föräldrar lämnar sin arbetsplats för att hantera sina barns problem i livet.
Och ja, jag är litet bitter efter att ha sett resultatet av framgångsrika föräldrars frånvaro i sina stökiga barns liv.
Det har blivit stökigt för en hel By.
Men jag är övertygad om att föräldrarna var populära kollegor på sina arbetsplatser.
Och barnen hade både egen A-traktor och swimmingpool hemma.
Som du säger ett skitstövleproblem, men de kommer ju undan med det eftersom det är för BARNENS SKULL.
Jag har inga barn och behöver därför inte bekymra mig särskilt mycket för vad framtidens ungar kommer att göra. Skämt åsido, men ändå inte.
Och ett annat stökigt barn gick det alldeles utmärkt för trots heltidsarbetande föräldrar som inte alltid var hemma samtidigt på semestern. Eller som råkade behöva annan passning på till exempel en annan förskola ett par veckor. Jösses,vi skickar ju iväg barn på ridläger och fotbollsläger och allt möjligt med folk de inte känt sedan de var två år gamla också.