Sv: skolförvirring
Lättridning vill jag vara helt upprätt i, har inga bilder på det!
Har visat bilder på kallblodet där jag rider väldans fel i lättridningen, men han utvecklades ur sin obalans ändå.
vet varför och lät det vara så en tid, får återfall då och då. ()
I en bättre sadel med stöd o mer dämpad sits lyckas han inte slunga fram mitt överliv då länden flyger upp o ner i traven utan jag kan se bättre ut även om hästen rör sig illa!
Bättre pressa ner sig o sitta fint på en häst som inte orkar/kan??
Många tenderar att ta sig själva på så stort allvar oxå, skyller allt på sig själva (jante eller??) och ser kanske inte varför mekaniken i hästen placerar dom så. Eller hur kass sits sadeln placerar dem i.
man behöver väl inte sitta o jobba emot saker som går att ändra på.
tex så vill då jag slippa bygga upp muskler o spänning som motverkar, hellre hítta den där riktiga följsamheten då hästen bjuder på sin rygg och bär.
jag är oerhört medveten om brister och fel, förklarade varför jag hamnar i avlastningssits bara.Men du det är väl enklare att påstå att inom AR så anser vi att det inte går att rida lätt än att gå till sig själv som ryttare och inse sina brister
Lättridning vill jag vara helt upprätt i, har inga bilder på det!
Har visat bilder på kallblodet där jag rider väldans fel i lättridningen, men han utvecklades ur sin obalans ändå.
vet varför och lät det vara så en tid, får återfall då och då. ()
I en bättre sadel med stöd o mer dämpad sits lyckas han inte slunga fram mitt överliv då länden flyger upp o ner i traven utan jag kan se bättre ut även om hästen rör sig illa!
Bättre pressa ner sig o sitta fint på en häst som inte orkar/kan??
Många tenderar att ta sig själva på så stort allvar oxå, skyller allt på sig själva (jante eller??) och ser kanske inte varför mekaniken i hästen placerar dom så. Eller hur kass sits sadeln placerar dem i.
man behöver väl inte sitta o jobba emot saker som går att ändra på.
tex så vill då jag slippa bygga upp muskler o spänning som motverkar, hellre hítta den där riktiga följsamheten då hästen bjuder på sin rygg och bär.