@russinbulle Håller med om att Harry är en riktig goding
Grattis till dig
Vi har fö avslutat säsongen idag, har bara kunnat gå på 3 utställningar i år men kan ju minst sagt säga att det varit varierande resultat. 1a cert, 2a KEP och 3e idag med Excellent dock utan ck.
Nu blir det träning hela vintern. Har lite issues på bordet bevisligen, tänkte inte så mkt på det som valp då hon mest var superglad och skulle pussa alla som kom i närheten av att titta på henne. Nu som tonåring har hon fått lite integritet överlag i hanteringen och tycker att det blir lite läbbigt där uppe, så att kolla tänder har inte varit en succe. Förra veckan la hon i backen och skulle gå kräftgång ner från bordet, när tänderna tills slut hade blivit visade efter bästa förmåga och mkt om och men, gav domaren ett KEP i vilket fall pga det. Fick hyfsad kritik men såklart till ingen vidare nytta. Tog några dagar att komma över värsta nederlaget... Kände därför inte att det var nån ide att åka och ställa henne nu i helgen, men har hårdtränat varje dag hela veckan och som vanligt har det ej varit bekymmer på hemmaplan. Jag tänkte i samråd med min uppfödare att det kunde ju i vart fall inte gå sämre än sist så jag åkte ändå, med desto mindre entusiasm än vanligt men dock... är nöjd med ett Excellent, hon skötte sig fint idag. Ålade såklart en del på bordet men blev inte lika upprörd som sist, domaren var lite mer tålmodig än den förra. Men detta funkar ju givetvis inte i längden så måste få ordning på det helt klart. Tur vi inte ska ställa nåt mer förrän till våren.