Utställningstråden 2016

Årets planer:
*några inoffare nu under våren, får se vilka, men det är några stycken att välja på.
*förhoppningsvis en handlingkurs för Gerard O'Shea i mars, får se om jag kommer med.
*Piteå nat i maj, SDHK Luleå maj
*Piteå int i juli, SDHK Luleå i juli
*Överkalix nat i aug
På dessa utställningar är planen att visa Tassa, och om hon har två cert innan sommaren är slut så siktar jag antagligen på någon utställning till efter september, oklart vilken iom att jag kommer att bosätta mig i Stockholm okt-nov. Får se hur logistiken löser sig :)
I övrigt lär jag säkert ställa någon hund till på samtliga utställningar, olika beroende på vad min uppfödare själv visar (och vilka tikar som har valpar och därför inte är ställvänliga :D).
Ett observandum är också att jag *håller alla tummar jag har* kanske kommer att ha ytterligare en egen griffon att ställa, har krokar ute och väntar bla på besked från en uppfödare om vilken tik i kullen de vill behålla själva. Om de inte vill ha min favorit, så kanske... :)

Santos debut i utställningsringen blir en inoff i Hässleholm i slutet av feb! Sedan en till inoff i Laholm (?) 2 veckor senare och sedan Malmö därefter. Sen rullar det väl på med fler som jag inte har i huvudet just nu :)

Vårt mål är egentligen bara att ta oss ut på någon utställning under året, spanat in 3-4 stycken här i närområdet hittills! Först ut tror jag Västerås var i april, följt av Österbybruk i maj!
Planen är att muskla på honom (tappat lite det senaste) och kanske, kanske, lyckas få ett excellent. Mer än så tror jag aldrig vi kan kamma hem i utställningsringen:p

Skulle gärna vilja testa att ställa Lex också, bara för att få höra vad de faktiskt säger om en labrador i form (+jag tycker ju han är himla snygg, lite partisk sådär:D). Men han ogillar tandvisning skarpt så känns som att kasta pengarna i sjön..

Nu har vi anmält oss till den första utställningen! Hässleholm i slutet av feb. :) nån mer som ska dit?

IMG_20160116_164713_zpsqktuq0jh.jpg

Jag hade inte tänkt ställ något mer innan vi har meriter för bruksklass och cert men Västerås är ju såååå nära och Strängnäs också och....
Ja, det suger i utställningstarmen lite så det är tur att hunden är helt urfälld och skitfull just nu. Dessutom bytte jag foder för ett tag sedan och det blev inte bra alls så nu håller jag på och byter tillbaka.

Haha :D Men det är en bra stad, det är nära till Sverige!
Har du ställt där förut? Brukar det vara en bra utställning?
Ja det är en bra utställningsplats om man bara hittar dit,stora ytor,JÄTTE parkering,trevligt folk,usel mat (jag är kräsen) och dåligt med kaffeställen.

Ja det är en bra utställningsplats om man bara hittar dit,stora ytor,JÄTTE parkering,trevligt folk,usel mat (jag är kräsen) och dåligt med kaffeställen.

Klart det är usel mat, det är ju i Danmark.. :angel:

Men kul, då ska jag ta en allvarlig funderare på att anmäla dit! Är ju knappt tre timmars körning hemifrån bara.

Det blir nog iaf Hässleholms inoff med valpen, men hon är fuuuuul, så mest för träningens skull.

Sen Malmö, Hässleholm, Tvååker, Ronneby och Eslöv med den andra. Har vi lite flyt kanske vi kan få några cert där.

Jag hade inte tänkt ställ något mer innan vi har meriter för bruksklass och cert men Västerås är ju såååå nära och Strängnäs också och....
Ja, det suger i utställningstarmen lite så det är tur att hunden är helt urfälld och skitfull just nu. Dessutom bytte jag foder för ett tag sedan och det blev inte bra alls så nu håller jag på och byter tillbaka.

Vansinnigt ansvarslöst.

Det är ju ganska nära för oss också, men vi får nog värma upp lite på hemmaplan först. Fast jag har ju pass och allt på jycken, så nån gång får jag ta mig i kragen.

Men du hinner ju ställa både på Hässleholms inoff och Malmö innan anmälan till Roskilde har gått ut :up: Så hinner du träna lite och känna efter, och anmäla till danmark om det känns bra :)

Men du hinner ju ställa både på Hässleholms inoff och Malmö innan anmälan till Roskilde har gått ut :up: Så hinner du träna lite och känna efter, och anmäla till danmark om det känns bra :)
Den som ev får åka till Roskilde är för gammal för Hässleholm:p
Men hon kan, mest att jag inte tror att hon har nåt att hämta där. Men både mamman och syskon har gått bra i Danmark... Och det blir dyrt:mad:

Den som ev får åka till Roskilde är för gammal för Hässleholm:p
Men hon kan, mest att jag inte tror att hon har nåt att hämta där. Men både mamman och syskon har gått bra i Danmark... Och det blir dyrt:mad:

Ah, du tänker så... :p

Jag hittar faktiskt inte vad det kostar?

Edit: Såg nu. 365DKK för jaktklass. Typ som i Sverige...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
994
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 610
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 264
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar