Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Kl
Jag skulle så gärna vilja prova med min snart 10 mån. Har aldrig gjort det men läst massor så det känns som jag har koll på hur det går till. Går en inoff 6 juni som jag är sugen på men hade gärna provat ringträning innan. Ringträning är dock 11 juni och 25 juli inför officiella i Svenstavik 3-4 aug. Om vi provar 6 juni är det ju hårdträning from idag. Hur gör man :D

Det kommer du fixa! Jag hade inte varit på någon ringträning innan vi for på en inoff för det fanns helt enkelt ingen här. Hade läst på lite och försökt lära honom att stå, han står numera lite längre men vill fortfarande sätta sig så vi får jobba vidare. Har fått mycket tips o hjälp från de domare som dömt på de inoff. vi varit på tycker det känns som en jättebra start! :D

Hur lär man dom stå då :D den här är så inställd på att sätta sig = godis. Det blir total omlärning haha. Sedan har man ju inte sele i ringen och den här går värdelöst med halsband. Men hon springer fint bredvid mig iaf :D

Jag har egentligen ingen aning :angel: har sökt trådar här på buke och försökt härma. Men har varit snabb när han stått stilla och klickat o gett godis. Dock kan jag inte säga STÅ för på S sätter han sig :D

Haha vad sött, Älsa sätter sig automatiskt så det gäller att hejda henne på ngt sätt *funderar*

Lidköping, nationell utställning idag 11/5

Ställde min Dahlia i juniorklass där hon kom tvåa med excellent. Tyvärr inget CK som jag hoppats på men väldigt fin kritik. Domaren var otroligt snål med CK och drog sig inte för att dela ut flertalet Very good och till och med enbart good. Så antagligen får man vara nöjd med bara excellent då, och så 2:a såklart.

Kritiken: Utm. Typ, bra storlek , fina prop. Välformat feminint huvud med bra längd, något stora, breda öron, uttrycksfulla mörka ögon. Bra bett. Fint uttryck. Bra hals, lite rak skuldra, korrekt stram överlinje, välformad bröstkorg. Normala vinklar bak med fin lårbredd och låga fina hasor. Sträv pälskvalité. Välpigmenterad peppar och salt-färg. Rör sig med fin stil och bra steg. Trevligt temperament och välvisad av sin unga handler

Vet dock inte om jag ska hålla med om det där med "ung handler", fyller ju ändå 25 år :p men ser väl yngre ut tydligen ;)

Jag har egentligen ingen aning :angel: har sökt trådar här på buke och försökt härma. Men har varit snabb när han stått stilla och klickat o gett godis. Dock kan jag inte säga STÅ för på S sätter han sig :D

Du får prova Uppostå som kommando, så kommer det ett u och inte ett s.

Malibu_Stacy: du får ta det som en komplimang av domaren att du kallades ung handler :D

Bra komplimang både till hund och dig :D Tycker det är ett jättefint utlåtande på hunden.

Jag har anmält mig till inoff 6 juni. Har allt att vinna och inget att förlora typ.

16 veckor och i träning inför första utställningen. Nu är det bara 2 veckor kvar innan det är dags för debuten. :D Det ska börjas i tid. ;)
216292_10151427193638030_204143548_n.jpg

Åh dit vill jag komma typ nu :D men jag tycker det är svårt.. det är svårt att motivera mitt lejon att stå när hela hon alltid har ett uttryck av *jag kan det där matte, jag förstår bara inte varför jag ska göra det* och lägger sig ner

Åh dit vill jag komma typ nu :D men jag tycker det är svårt.. det är svårt att motivera mitt lejon att stå när hela hon alltid har ett uttryck av *jag kan det där matte, jag förstår bara inte varför jag ska göra det* och lägger sig ner

Ibland kan det kännas helt hopplöst att få sin hund att stå någon längre tid. Men man får hitta lite olika knep till motivera sin hund till att stå. Jag brukar bolla med en köttbulle framför näsan på min, och så får hon småsmå smakbitar emellanåt. Och sätter/lägger hon sig så rör vi på oss lite. En unghund (speciellt inte min) har sällan tid att stå still några längre stunder än några sekunder, så man får jobba på med motivationen :)

pratade med ledaren när vi var på hundkursen idag. Hon brukar ställa sina hundar. Fick en del tips och hon visade på min hund och det gick galant när hon gjorde det, som om min hund inte gjort annat. Tyvärr var min dotter inte så medgörlig, hade inte lyckats få tag på barnvakt, och jag fick mest jaga efter henne så jag kunde inte testa där på plats. Men senare ikväll kanske :) Ett av tipsen var att hunden skulle gå som i en 8:a och då fick ställa upp sig. Men hon sa att man får ge godis medan domaren känner, stämmer det?

Den delen hade jag missat helt, jag trodde det var godisförbud :D förstår du vad stressad jag har varit :D

Hahaha, ja då förstår jag att du varit stressad ;)

Så här såg det ut när min hund ställdes förra sommaren, notera köttbullen domaren pekar på :D

270938_10150923513244215_1103804360_n.jpg

Kl
Ställde min heelertik i Roskilde förra helgen. Tyvärr var hon lite för rund för att få ck men men.
Till helgen är det Hässleholms nationella och jag hoppas att jag lyckas banta ner henne något iaf. :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 418
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar