Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Ställde min lilla Rottweilertik igår (liten o liten, tycker inte hon är liten, 32 kg o är 7 mån, 59 hög). Men hon blev plötligt inte så stor, det var två andra tikar i samma klass 6-9 mån. De är om jag inte helt missminner mig ett par veckor yngre. Men de var större o hade breddat, var av lite kortare nosmodellern o bredare huvud.
Men är glad för vi fick fin kritik, jag skaffade henne för att jobba med så det låter lovande ;)

Kritiken löd:

Femenint huvud, bra skallparti, Nosparti kunde vara lite kraftfullare, bra ögon, välburna öron, Utmärkt hals, bra överlinjer, svans ok, bra kropp för åldern, lovande fr bruks, passande benstomme, lite utåtvridna framfötter, harmoniska vinklar, bra steg från sidan, bra pälskvalitet kunde vara lite längre, vältecknad, lite ljus tan-färg, bra svärta...

Härligt :) Kul att få så bra kritik!

KL
Vi har ju våran om ett halvt dygn.. jag ställer lejonet och dottern sin tibbe. Den sistnämnda är så förbaskat duktig måste jag säga utan att skryta. Hon gör allt klockrent, hoppas dottern tycker att det är kul så hon gör det fler gånger :) Det jag är mest rädd för är att lejonet ska bli så otroligt glad att någon vill hejja på henne (läs domaren) att hon hoppar upp och ska hälsa och välter den stackaren

Nu har jag anmält ynken till sthlm hundmässa! :)

Jag som är helt grön på sådant här anmälde fel dock, tog öppen klass istället för unghundsklass :o Så jag hoppas det går att ändra på nu i efterhand.

Nu har jag anmält ynken till sthlm hundmässa! :)

Jag som är helt grön på sådant här anmälde fel dock, tog öppen klass istället för unghundsklass :o Så jag hoppas det går att ändra på nu i efterhand.

Går att ändra tills anmälningstiden har gått ut så kontakta SKK så fort som möjligt :)

Nu är vi hemma. Jag har nog aldrig haft så kul i hela mitt liv. Det gick så jäkla bra :D Vi gick inte vidare men är så sjukt nöjd över kritiken:
"Vackert feminint huvud, mörka ögon och välansatta öron. Vacker halslinje, välutvecklat förbröst, välanlagd skuldra och överarm. Kraftfull benstomme. Utmärkta tassar. Utmärkt underlinje, mycket bra överlinje. Sluttande kors och något kort. Lite hög svansansättning. Bra knä och has. Önskar något bättre påskjut, lite hög svans i rörelse. Utmärkt päls och färg. Välvisad."

Jag som varit så himla nervös haha. Hon var okoncentrerad från början då vi fått vänta så länge och ville mycket hellre ha godiset i min hand än visa upp sig för domaren. Nu är jag fast. När är nästa?? :D

Visst är det kul!!:D

Hade inte tänkt ställa ut mer i år men förra söndagen var vi med i en inoff. Det gick jättebra:) BIR; HP och Grupp 3:a!

943707_10202719217087863_101874378_n_zps2385dacf.jpg
[/URL][/IMG]

Kl
inte min hund men en otrolig saga! Idag gick min bästa väninnas 11 åriga Podenco Ibicenco tik som kom från ett vanskötselhem till henne för 4 år sedan och blev Nordisk Champion! Den danska domaren fick sig en chock är han hörde ålder på tiken! :D Hon har dessutom blvt ung på nytt sedan hon fick akutkastreras.

Men gud vilken härlig historia. Fantastiskt slut för denna hund :) Stort grattis till din väninna!

Tack :D Förstår inte att jag inte gjort det med tidigare hundar, knasigt. Men var sak har väl sin tid.

Nu är båda hundarna anmälda till inoff i Sundsvall 4-5 januari, kul att det inte behöver bli så lång väntan så vi kan fortsätta vår träning :) Såå kul :)

Jaa du hade så rätt :D jag tror att jag sällan haft så kul som jag hade i lördags. Tänk om vi hade kunnat komma iväg tidigare under året på alla som jag anmält till men panostiten satt stopp för :( Men nu jäklar kör vi så det ryker :D kul också att det gick så bra första gången. Båda hundföräldrarna vinner ju massor av priser hela tiden känns det som så det är kul om det kan gå bra för deras valp också :)

Härligt :D
Ska iväg 16/11 på valputställning i Sundsvall.
Sen tror jag nog det får vänta tills våren/försommaren.
Tanken är att jag skulle vilja bli godkänd i appellen först så jag kan ställa i bruksklass nästa gång.
Det är riktigt skoj att vara på utställning tycker jag, att kika runt på de olika raser/hundar.
Se o höra hur de bedömmer, lite trist då man inte får höra vad domarna tycker om de andra hundarna.
På vissa utställningar har de microfon o talar om vad/hur de tycker om hundarna.
O där det är många hundar kan de tala om vad/hur de tänker om den vinnande hunden.
Lycka till på kommande utställningar, kanske vi möts

En kompis till mig ska också till valputställningen, hade helt missat den..
Hoppas det går bra för er! :)

Har ställt ut jämttiken 2 ggr i år och det har blivit 2 BIR och på den internationella även ett cacib

1379301_443777965742813_2040304300_n.jpg

Men det är den unga östlaikatiken till höger här nedan som jag ska ställa på Stockholm hundmässa i år..

1005346_410179599102650_1855485298_n.jpg

Liten tanig östlajka..

1098296_410182422435701_1942036654_n.jpg

Har blivit tonåring och stor..

1175525_424502121003731_1880770011_n.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 417
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar