Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

KL

Kista 30 mars 2013.
Mkt trevlig temerament. Fortfarande mkt valpig. Bra huvud som kunde vara en storlek större. Korrekta proportioner. Korrekt vinklad. Bra rygg. En lovande junior som behöver lite mer tid på sig. Domare var Bo Skalin. Ettexcellent fick vi för detta och jag är så nöjd och GLAD :laugh:

578151_10151367340241200_525355163_n.jpg

Några pangfoton blev det inte idag tyvärr.

Tack! Nej andra gången, vi var i Strängnäs och fick ett very good där. Jag tycker det är kul med utställningar och åker för att det roar mig och har turen att bo bra till, det är många utställningar på nära håll. Extra kul blir det förstås om det går bra.

Buke roar sig med aprilskämt idag tror jag :D

Helgen efter är det en i Torneå, men det är inte någon tvådagars :) Och midsommarhelgen är det en i Rovaniemi. Resten är söderöver i Finland :)

Jag kanske kan tillägga att jag ställde i Rovaniemi förra året. En trevlig utställningsplats där det var lite naturliga avspärrningar mellan ringarna, och man fick leta sig fram lite för att hitta rätt. Det är en stor utställning som ändå känns liten eftersom man har max 3 synliga ringar runt sig, så vill man se fler raser får man gå lite, men så är det ju överallt :)

Kom på att jag helt glömt att uppdatera!

I måndags var vi alltså på officiell, internationell utställning i München, Tyskland. Italiensk domare, första gången för oss. Det gick över förväntan, vann juniorklassen med excellent, junior cert och blev dessutom bästa junior och fick titeln Landesjugendsieger Bayern 2013 (Bsyersk juniorvinnare 2013).
Därefter gick hon och vann över alla andra dvärgschnauzer p/s och blev BIR (Bäst i rasen) och fick därmed ytterligare en titel, nämligen Landessieger Bayern 2013 (Bayersk vinnare 2013)!
Det hade jag verkligen inte trott, jag är så nöjd! Nu fattas dessutom bara ett cert och hon blir tysk juniorchampion :D

I gruppen blev vi inte utvalda bland de 4 bästa, men så kul att få visa upp oss i stora ringen :)

*kl*
Vi har varit på årets första utställning, en inofficiell, första gången som junior nu i helgen. Hon var busig och stollig i första omgången, sen uppförde hon sig väldigt bra. :love:

Det blev BIR, hp, BIG1 och sen oplacerad i Bisen.

Väldigt nöjd med kritiken:
"13 månader, välskuret huvud, bra ögon och öron, tillräcklig hals, bra rygg, väl buren svans, mkt bra bröstkorg för sin ålder, bra vinklar, bra ben och tassar, sunda rörelser, utmärkt temperament, välpresenterad i bra kondition."

Domaren tyckte att hon var ovanligt trevlig för att vara am.akita och att hon var jättefint musklad :laugh:

Kul, grattis!!
Och grattis Malibu_Stacy till placeringarna!

Själv har vi en inoff nästan lördag, får se hur det går, om han kan vara stilla när domaren ska titta på tänderna.
Och så har jag precis anmält till vår första officiella, som labbeklubben anordnar. Ännu mer nervöst, om än kul.

Jag ska ställa min galna flat på Hässleholm Int i maj och vi kommer antagligen åka tåg från malmö, Hässleholmsgården ser hyfsat nära ut från stationen men ngn som vet om det är gångavstånd?

Tyckte väl jag kände igen hunden från buke :) höll tummarna för du skulle vinna BIS! Jättefin och trevlig vovve

(blonda tjejen som satt och delade ut nummerlapparna och sen satt jag vid priserna)

Tack alla! Det var verkligen en rolig dag, nu måste vi se till att komma ner till Tyskland innan mitten på augusti för att ta det sista juniorcertet så hon blir juniorchampion!
Får se hur det går att ordna med jobb...

Nästa inplanerade utställning för oss blir Lidköping den 11 maj och sen direkt till världsutställningen i Budapest. Där ska vi ställa tre gånger; först en internationell, sen en klubbutställning och sist själva världsutställningen :)
Vad ska ni på här näst?

jag ska på...

19:e Maj Piteå SKK nat
26:e Maj Piteå (terrier) nat
15:e Juni Vännäs SKK Int
30:e Juni Gällivare SKK Int
7:e Juli Piteå SKK Int
20:e Juli Tornio FKK Int

just nu längtar jag bara tills utställningarna börjar :D
vad jag sedan också brottas med är om jag ska ta 2,3 eller alla 4. :laugh:

jag ska på...

19:e Maj Piteå SKK nat
26:e Maj Piteå (terrier) nat
15:e Juni Vännäs SKK Int
30:e Juni Gällivare SKK Int
7:e Juli Piteå SKK Int
20:e Juli Tornio FKK Int

just nu längtar jag bara tills utställningarna börjar :D
vad jag sedan också brottas med är om jag ska ta 2,3 eller alla 4. :laugh:

Vad roligt, vi har ganska identisk kalender. :D

*kl*

Jag kommer nog att åka och kika i Vännäs i alla fall :) Det är nära och bra!

Ska på en inoffare med mellantiken härnäst, första eller andra helgen i maj, minns inte :) (anmäld är hon iaf), och går det bra får hon åka med uppfödaren till Finland till midsommar. Går det också bra försöker jag kanske med Norge o/e Danmark till hösten.
Lilltjejens nästa blir SKK Piteå 18/5.
Sedan blir det troligen ingen förrän Piteå internationella (6-7/7), hon fyller 2 3/7, så vi hoppas på SeUch+NUch då :D
Därnäst blir det mest troligt Ronneby 10/8 och Bornholm 17-18/8. Efter det har jag inte bestämt något än, hoppas övertala sambon att få para mellantiken i höst, så det begränsar utställningssäsongen lite :)

*KL*

Helt ny och vart buke-frånvarande för jag inte haft någon dator.

Jag har en Västsibirisk laika tik som snart blir 5 månader och en 2 årig tysk jaktterrier hane som jag vill ställa ut.

Var hittar man utställningar?
Måste jag va medlem någonstans? (Fick 1 års medlemskap i Svenska laikaklubben när vi hämta valpen)
Hur anmäler man, och vilka papper behövs och måste visas upp? Finns det olika klasser?
Och framför allt, hur gör man?

Jag har bara visat hästar innan, men det kanske är ganska lika?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar