Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Vi har varit på vår första ringträning ikväll. Det gick ändå ganska bra men det var så halt så man kunde ju inte springa utan vi fick gå..sen tyckte inte vovve att jag ALLS var något rolig när jag skulle försöka flytta bakbenen efter tips från tjejen som höll i det hela.
Men det är klart, vi har inte tränat på det tidigare. Jag har mest tränat på att han inte ska sätta sig och att han ska stå stilla :angel: tänkt att resten det kommer väl när det kommer! Idag ville han knappt stå, han ville bara ha sitt godis. Slänga en leksak en bit ifrån honom så han skulle sträcka upp sig lite snyggt fungerade inte alls.
Men det var nyttigt! Vi har bara varit på 4 st inoff tidigare och vovve har varit själv i rasen hela tiden så det var ju bra att få träna på att gå flera i ringen :)

Vovve blev BIG-2 idag :D :bump: imorgon skall vi på en till inoff. Han skötte sig så himla fint idag jag är så stolt!! :love:

Jag gick på handlerkurs med min gamla hund när hon var valp och där sa tjejen som höll i det att det tar lika mycket tid att lära hunden LK1 som att lära den att fungera bra i ringen. Det får jag nog hålla med om, det kan ta tid:D

Drygt en vecka kvar till Kista-utställningen. Vilka ska dit? jag har fått tag på handler till min jycke så förhoppningsvis går det bra! han e fin men visar sig gräsligt när jag ställer :/. En ESS hane, öppenklass. Går på fredagen :)

Jag å Linus ska :-)
Är sjukt nervös över det, första officiella.
Men det gick kanon på ringträningen i onsdags, så förhoppningsviss så sköter han sig och inte våldspussar domaren :D

Ja jag kan tänka mig det. Det syns ju verkligen att en del hundar är mycket mer tränade än andra! Men vi får kämpa på så kommer vi kanske dit tillslut också! Igår var han jätteduktig, han travade jättefint, inget flams. Och stod nästan hela tiden.
Idag var det flamsigare, det blev galopp och skutt och i BIG-finalen fick han för sig att han skulle klia sig med bakbenet medans han sprang?! Så han sprang/hoppade på tre ben medans han försökte klia sig! Haha. Vi blev BIG-3 och är jätteglad för det och nu lärde vi ju oss något nytt.
Dels kan han säkert vara trött också vi har ju aldrig varit i väg två dagar i rad och igår var det VARMT. Men, skillnaden annars var att idag försökte jag peppa honom med en leksak, det gjorde jag inte igår. Jag märkte redan då att han föll in i bus istället, igår travade han fint när vi grejjade lite innan vi skulle in.
Fast det är ju roligt att han är glad också :D

Var på inoff i Bjurholm idag och det är nog det bästa resultatet vi har fått och det är nog även den bästa kritiken...

Hera (dvärgschnauzer) blev BIR, fast hon var ju själv i sin ras, sen så blev hon BIG3 av 9 hundar och det känns jättekul :D
Domare var Emma Ottosson.

Kritiken:
Tik av utm. typ. Med fint feminint uttryck. Vackra ögon, välplac. öron. Utmärkt rygg och svansansättning. Välvinklad fram och bak med ett fint förbröst. Härligt temperament. Rör sig väl. Välvisad.

Hera har blivit BIG2 och BIG3 förut men då har hon ändå varit sist för att det har varit så få hundar.

Inga bilder idag då jag for ensam.

Var på inoff i Bjurholm idag och det är nog det bästa resultatet vi har fått och det är nog även den bästa kritiken...

Hera (dvärgschnauzer) blev BIR, fast hon var ju själv i sin ras, sen så blev hon BIG3 av 9 hundar och det känns jättekul :D
Domare var Emma Ottosson.

Kritiken:
Tik av utm. typ. Med fint feminint uttryck. Vackra ögon, välplac. öron. Utmärkt rygg och svansansättning. Välvinklad fram och bak med ett fint förbröst. Härligt temperament. Rör sig väl. Välvisad.

Hera har blivit BIG2 och BIG3 förut men då har hon ändå varit sist för att det har varit så få hundar.

Inga bilder idag då jag for ensam.
Grattis! Tänk om vi vetat av varandra, då kunde jag ha fotat, för vi var också där idag och jag hade kameran med!

Kl

Ställde i malmö idag och är inte nöjd. Fick bara very good. Hon har alltid fått excellent....
Men domaren kom från ryssland och min ras finns inte där så kanske därför....

Tack :)
Ja det var synd, hade varit kul att ha någon bild men så blir det ibland.
Vad har du för hund?

Grattis!! :)

*KL*
Min grabb blev BIR igår på inoffaren! Än en gång med mycket fin kritik :) Nästa inoffare är den 29e :)

ninjos_zps3bc6065b.jpg

Grattis! Vad kul! Jag träffade en vovve av "din" ras (sorry jag är så kass på vad raser heter!) för första gången igår! Jättemysig vovve! De gick till BIS-final både igår o idag, men sen vet jag inte hur det gick för då hade vi åkt hem!

Vilken läcker teckning din grabb har på kroppen :love:

Hade inte sett detta förrän nu. Åh vad kul! Då syns vi där! Går han som junior, eller som unghund???

*kl*

Får man stilpoäng om jag matchar mina kläder med hans gips? :D
DSC_0007_zpsa4da9ad0.jpg

Utställningsplanerna slogs snabbt i kras. Dessutom 'är han rakad långt upp på låret. Haha.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar