Utställningsfråga

N

nalle

Jag undrar om man får ställa ut ponnyn fastän den bara har skor fram?

Följdfråga: måste ponnyn vara skodd överhuvudtaget för att kunna ställa ut/visa/vara med på treårstest???

Ja du får visa ponny oskodd, halvskodd eller helskodd. Kan bara tala om att när jag ställde ut vårt ena avelsto för engelsk domare för några år sedan så fick jag anmärkning på att hon var skodd. Han frågade varför och jag berättade att vi körde henne regelbundet och då hummade han bara med och så blev det inget mer om det :)

Nej.
Var på 3-årstest förra helge. De flesta (alla?) hästarna var skodda runt om. Bland ponnyerna däremot var de flesta oskodda. Skodde dock min en vecka före för att få lite mer knälyft då hennes framben är väldigt raka när hon travar (det funkade). :)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V