Utställningsfråga

Philosophia

Trådstartare
Jag trodde att jag hade koll, men nu blev jag osäker igen (premiärnerver ;)).

Visst går samtliga hanar först? Dvs.

Hanar juniorklass
Hanar unghundsklass
osv.

och därefter

Tikar juniorklass
Tikar unghundsklass
osv.

Eller?

Sv: Utställningsfråga

Ja.

Jag har då aldrig varit på nån utställning genom åren som kört tikarna först.

Ja du har alldeles rätt med reservation om det även är valpklass för då kör dom alla valpar, både hanar och tikar först innan de övriga klasserna börjar.

Tack båda två för svar! Det var väl det jag tyckte att jag hade läst mig till.

Jag fick nämligen nyss frågan från de jag ska lifta till utställningen med om det var för sent att anlända 9.30 till utställningen med tanke på när min hund (juniortik) skulle gå in i ringen. Det gjorde mig lite osäker med tanke på att de har en hanhund (ökl) med sig. De borde ju rimligen gå in före min.

Om inte hanar och tikar går i olika ringar, vilket händer ibland, men oftast är det som de andra säger - hanar först och sen tikar :)

Ja, just det. :)

Det är en ny värld med massor av information. Men nu har jag kläm på lite i varje fall. Undra vem som kommer att vara tröttast på lördag kväll, jag eller hunden? :D

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 586
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 028
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 937
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
4 245
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka