Utställningschampionat

Sandra78

Trådstartare
Om en svensk hund är norsk utställningschampion, då går den ju i championklass i Sverige. Men i vår ras krävs det bruksmeriter för SE UCH. Inte kan väl den norska "championen" bli SE UCH så länge den inte har bruksmeriter?

Sv: Utställningschampionat

Om en svensk hund är norsk utställningschampion, då går den ju i championklass i Sverige.

Inte om man inte anmäler den dit. Det går lika bra att anmäla i andra klasser (öppen och bruks/jakt). Och nej, hunden som är norsk champion kan inte bli svensk champion om den inte har meriter nog att bli svensk champion.

Sv: Utställningschampionat

Har hunden tävlat och erhållit de resultat som krävs för att ställas i bruksklass, och kan styrka det med dokumentation, kan den tilldelas cert enligt SKKs championatregler.

"Utlandsägd hund som innehar working class certifikat (wcc) äger rätt att deltaga i bruksklass."

Har den redan ett norskt championat så förstår jag varför de hellre ställer i championatklass, de kan ju fortfarande få certet i konkurransen utan att ställa i bruksklassen om de har meriter på hunden och därmed har rätt till cert dvs.

Går den i championatklass utan bruksmeriter skulle jag tro att de är ute efter CACIBet som krävs för att få titeln Internationell Uställningschampion. Det behövs det inga bruks/jaktmeriter för att få.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 261
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 430
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka