Utställningsbilder

Turali

Trådstartare
Det finns ju en hel del trådar om utställningar, men kan vi inte göra en där vi visar upp bilder?
Det kan vara kul att se hur man ställer upp olika raser och vilka kläder handlern har på sig ;)

Jag bidrar med lite bilder från Norrköpingsutställningen 9 Juni.

Jag längst bort med den svarta dalmatinern. Hennes kullsyster blev BIR, den bruna framför oss.
IMG_0137.jpg

Jag ställer Lilo
IMG_0156.jpg

Sv: Utställningsbilder

Stromboli_3_2.jpg

Så ställer man upp en australisk terrier :D

Jag hade jeanskjol och en grå stickad tröja pga blåst och lunginflammation.. Planen var att ha ett snyggt linne till :love: men hälsan gick före fåfängan :cool:

Har sett samma bild förut, den hunden är så snygg!
Hur gick det för er?

07e9513c15d291eed78619c0f855111d_640_478_1181402151.jpg

3c013c618aa970a43df62f57c88ea26b_640_606_1181402131.jpg

Väldigt dåliga bilder men de får duga...
Jag stället min flat.. ska ha andra byxor på nästa utställning dock, typ jeans så att hon syns bättre..

s1052383_1181402355.jpg

S1052622.jpg

Syrran ställer sin dalmatin..
de här är de bästa bilderna jag kan visa i nuläget :)

såhär kan man ställa upp en cc!

Bild004.jpg

Kläder har jag slutat bry mig om, jag har inte slitna mjukisar men jenas och gympaskor och nån tröja/linne/skjorta/kavaj men inget matchande set precis....

men på CC ska du ha bakbenen parallella med varandra! och vinkeln på baksidan av benet från has och nedåt skall vara 90 grader. :idea:
så ditt högra bakben står för långt bak och det vänstra för långt fram. måt dem på halva vägen sida vid sida så ser det bättre ut och hunden får rättvisare vinklar.

tex som denna bild på min hane. här har han huvudet lite för högt så ryggen blir inte rättvis. men du ser korrekta ställda bakben. och denna hund skulle jag önska stå mer under sig. han står för mycket bakomsig vilket är ett resultat av det höga huvudet. men ögonblicksbilder är ögonblicksbilder.:D

9501005.jpg

Senast ändrad:

man får ställa dom hur man vill och jag har alltid fått mycket bra kritik på hans vinklar :idea:

jo man får ställa dom som man vill men proffisionella handlers lär utt detta sätt för att det gör hunden mest rättvisa och tar fram vinklarna på ett mycket bättre sätt.

men det går fortfarande inte att få bättre kritik på vinklar än vad han får så domarna ser sådant ändå är ju tydligt.
Jag orkar inte skriva upp all kritik nu (typ från 10 utställningar) men kan ta det nån gång...
Min hund faller inte på hur han är uppställd utan på typen... han är för långlinjerad

nä men jag ville bara ge ett tips hur man visar en CC på proffisonellt sätt. som du kanske vet om du ställer mycket officiellt så är det faktiskt väldigt mycket koppeldomare i denna värld vilket är synd. och dom dömer ut hundar som inte visas rätt tyvärr. hur snygga och välvinklade dom än är så faller dom pga att handlern inte kan ställa upp dem och inte visar dem tillräckligt bra...

så man tjänar alltid på att ställa dom snyggt och att ta fram dess bästa sidor - så man skall inte avfärda tips man får om man vill få sin hund meriterad. man kan bli hemmablind!! man skall vara öppensinnad för andras synpunker - det kan ta en långt.

snygg hund föresten! tråkigt att han är som du sa för långlinjerad - annars hade han varit väldigt fin. är det en gammal bild eller är örat så där ostabilt??

Jag har ju ingen utställningshund men jag brukar ändå fota vänner och bekantas hundar på utställning, två exempel:

Bild
Bild

Jag är inget utställningsproffs men jag brukar meritera mina hundar även i utställningsringen:smirk:!
Så här kan det se ut då:banana:
challestand070619.jpg

KORAD SUCH ZTP SG1A IPO III BH Come As You Are In Charge

Det går väl alltid att utvecklas, hon ville ju bara ge ett litet tips.

Ja, här skulle det ju behövas många tips :angel:
Men hunden är ju snygg i sig iaf :)

Vår andra utställning maj 2006(Nikita 7mån)
2624279.jpg

I Västerås juli 2006(9mån, vi fick CK här :))
3532209.jpg

Ånnaboda maj 2007 *harkel* vi får ju lite hjälp här ja...:angel:
10465767.jpg

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 845
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 950
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 757
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 608
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka