Medelpads kattklubb, en liten klubb som innan den här utställningen tydligen haft sin förra utställning för flera år sen.
Det var fri burplacering och jag tänkte väl inte på att de skulle påverka med fertila hanar brevid då Trassel är kastrerad så jag bara tog nån plats då de mesta var upptaget (ställde bara på söndagen).
Hon var lite rädd och jag tänkte gå runt och visa henne lokalen så hon skulle känna sig lite tryggare. Men sen när jag skulle sätta in henne i buren så jamade hon till lite ganska högt vilket triggade katterna brevid litegrann.
Men hon som ägde hanen som var på vår ena sida var så extremt otrevlig och sa till i sekretariatet så dom ropade upp mig i högtalarna och sa att jag skulle gå till sekretariatet. Fick det berättat av mig av en annan som ställde huskatt som jag hade pratat en del med innan. Vid det laget hade jag själv täkt över Trassels bur med en fleecefilt för att hon skulle få lugnt och ro från hanarna och för att den arga ägaren sa att hennes katt absolut inte fick se Trassel nått mer (kändes inte bra dock då det var tropisk värme i lokalen). Samt gått ut och brutit ihop i tårar för att hon var så otrevlig. Blev hämtad av tjejen med den andra huskatten.
När jag samlat mig lite gick jag till sekretariatet och dom bad oss åka för vi störde dom andra katterna ...
1. Hanarna som var på hennes andra sida ( 2st kullbröder) hade bråkat och jamat hela morgonen.
2. Jag tycker inte sekretariatet agerade rätt utan dom hade kunnat erbjuda oss att byta plats eller nått.
3. Man lyssnar väl inte på en persons åsikt? Tänk om vi varit konkurrenter och hon gjort lika för att få fördelar för sin katt?
4. Det kändes lite som hon gjorde det pågrund av att hon inte tyckte huskatter hade nått där att göra.
Trassel fick iaf åka hem runt tio långt innan hennes bedömning och jag som verkligen unnat mig att betala för att ge henne ett till försök som utställningskatt (är student) slängde pengarna i sjön
..
Har bestämt att hon inte ska ställas nått mer även om detta inte var hennes fel. Känner mig väldigt orättvist behandlad och vill helst inte ställa ut nått mer. Hade ju att upp målet att om det gick okey på den här utställningen skulle vi åka till Iggesund också men nu blir det inget där.
Ska få ställa ut mammas nya huskattsunge tror jag men han är inte chippad osv än så det hinns ju inte med till Iggesund
Har även kollat på att köpa en Turkisk angora för att kunna ställa ut men de tar tid att hitta rätt individ i en så liten ras.