Åhh vad kul! Spännande!
Ja jag tycker/tror/hoppas också att det ska räcka för cert i klass 9 iaf, alla domare vi haft hittills har ju älskat hennes typ och nog aldrig haft något att anmärka på där, och även om det är poäng på päls så borde fällning inte dra ner så mycket så det inte räcker till cert i så låg klass. Men vi får se. Har lärt mig att det är vääääldigt olika hur domare vill ha Selkirk-päls så lär nog vara olika hur mkt de accepterar fällning också.
Ja det är ju så, jag är nog glad att de flyttade Selkirk från kategori 2 till 3 iaf, hade nog inte varit lättare i 2an där de var innan de blev fullt godkända. Fast i somras när det var typ 40grader i lokalen kändes det lite orättvist att ha henne i panel mot korthåriga bengaler osv . Men är ju som du säger hårt motstånd i alla katogorier. Kan tänka mig det är tufft i 4an mot alla fina devon och cornish.
Jag såg varken dig eller dina katter
Inte så konstigt iofs det är så otroligt intensivt med två bedömningar på samma dag.
Det gick jättebra för oss. Ena kattungen blev BIV i en fin grupp sorrelfärgade somalis (hon hade nog tagit den andra BIVen också om hon inte blivit superskrämd av en lös katt som kom farande och alla människor som blev stimmiga). Andra kattungen blev ex1 och ex2 helt okej även om VI såklart tycker vår är bättre men min kompis kattunge tog den andra ex1an. Kyra tog CACS i bägge bedömningarna - hon är fin men inte en såndär superkat - hon kommer bli SC en vacker dag men är inte en BIS katt.
Bäst gick dt för kastrathonan som blev nominerad i bägge beömningarna men BIS gick till en sån katt med ett namn proppfullt med precis alla titlar en kisse kan ha
Senast ändrad: