Utställning i Stockholm i helgen! Lördagen var lite tråkig då min lilla Livia som gjorde debut visade sig ha blivit anmäld under fel namn. Upptäckte detta lite försent på utställningsdagen, och sekretariatet var väldigt otrevliga och ville inte försöka lösa problemet. Slutade med att jag fick ABSa henne båda dagarna.
Livia fick med andra ord vara sällskapsdam åt Foppa och tog helgen med ro. Foppa fick en kanonbedömning på lördagen som lite plåster på såren. Han blev ex1 men räckte inte hela vägen till NOM. Han blev dock utsedd till domarens bäst preparerade katt och andra bästa klass 11. På söndagen däremot fick han också en väldigt fin bedömning. Domaren fastnade för hans rejäla kropp och fantastiska ögonfärg. I övrigt är han lite urvuxen nu (8,5 mån) där huvudet inte riktigt hänger ihop med resten av kroppen. Han knep dock NOM bland totalt 5 klass 11 ❤. Väldigt förvånande och jättekul! Inga röster i panel då Evas birma såklart fick alla röster.
Foppa börjar bli ganska fertil men han skötte sig väldigt bra i helgen ändå. Så han får följa med till Åhus nästa månad innan det troligen blir lite utställningsuppehåll pga väntande fölis .
Vad snygg Foppa är . Grattis till ex1 och nom.
Tråkigt med Livia.
Men får jag fråga mer exakt vad som blev fel? Försöker ju lära mig allt hur det ska gå till. Och hur man anmäler raskatt osv.
Hur kunde det bli fel? Var det fel från början i anmälan/bekräftelse eller först när du kom dit så det stod fel i katalog?