Utställnings tråden

Nästa helg är det äntligen dags för Frasse och jag är alldeles virrig. Finns det någon som har en fin packlista att dela med sig av? Har jag inte listor att bocka av blir alltid hälften hemma när jag packar, oavsett vad jag packar till :o

Nästa helg är det äntligen dags för Frasse och jag är alldeles virrig. Finns det någon som har en fin packlista att dela med sig av? Har jag inte listor att bocka av blir alltid hälften hemma när jag packar, oavsett vad jag packar till :o
* Kattens papper, packade på ett idiotsäkert ställe. Har mina i en mapp som läggs samman med plånbok i handväskan som hängs på ytterdörren redan dagen innan. Stamtavla, vaccintyg och ev tidigare cert om han har titelchans.
* Burklädseln - golv, tak, väggar, toaskynke, bädd. Upphängning till väggarna!
* Sandlåda och sand, och spade och påsar. Påsar har dock många börjat dela ut på burarna.
* Groomingväskan med tillhörande innehåll.
* Mat, om han inte äter royal canin för det får man en påse blött och en torrt ovanpå buren.
* Mat- och vattenskål.
* Ev trimbord.
* Vippor och underhållning till kissen.
* Något till dig att sitta på
* Något till dig att äta under dagen.
* Något till dig att värma dig med om hallen är kall.
* Tidsfördriv till dig.
* Hushållspapper.

Är väl det jag kommer på på rak arm :) brukar tänka att det mesta går att lösa på plats, så länge alla papper och katten är med.

* Kattens papper, packade på ett idiotsäkert ställe. Har mina i en mapp som läggs samman med plånbok i handväskan som hängs på ytterdörren redan dagen innan. Stamtavla, vaccintyg och ev tidigare cert om han har titelchans.
* Burklädseln - golv, tak, väggar, toaskynke, bädd. Upphängning till väggarna!
* Sandlåda och sand, och spade och påsar. Påsar har dock många börjat dela ut på burarna.
* Groomingväskan med tillhörande innehåll.
* Mat, om han inte äter royal canin för det får man en påse blött och en torrt ovanpå buren.
* Mat- och vattenskål.
* Ev trimbord.
* Vippor och underhållning till kissen.
* Något till dig att sitta på
* Något till dig att äta under dagen.
* Något till dig att värma dig med om hallen är kall.
* Tidsfördriv till dig.
* Hushållspapper.

Är väl det jag kommer på på rak arm :) brukar tänka att det mesta går att lösa på plats, så länge alla papper och katten är med.

Perfekt, tack! Detta ska jag skriva ut. Vi kommer åka ner med husbilen och parkera utanför hallen, så det jag glömmer packa med in i hallen kommer förhoppningsvis finnas att hämta i husbilen.

Toaskynke? Något sånt har jag inte

Och inte trimbord heller, men det verkar ju fiffigt. Ska höra med sambon om han kan göra ett:) Vet du hur dom fästs i buren? Kedjorna ser jag, men delen som sitter an mot buren?

Senast ändrad:
Perfekt, tack! Detta ska jag skriva ut. Vi kommer åka ner med husbilen och parkera utanför hallen, så det jag glömmer packa med in i hallen kommer förhoppningsvis finnas att hämta i husbilen.

Toaskynke? Något sånt har jag inte
Tror jag fick med allt jag brukar packa i alla fall :D och det är sällan man är helt körd om något glömts, folk är överlag hjälpsamma och det brukar ju finnas montrar med lite smått och gott. :)
Toaskynke ja, jag har lite tyg som hänger ner för lådan eller bädden så Sixten får lite privacy. Mina andra har inget och det är inget måste :)

• Gilla
Reactions: Lii
Tror jag fick med allt jag brukar packa i alla fall :D och det är sällan man är helt körd om något glömts, folk är överlag hjälpsamma och det brukar ju finnas montrar med lite smått och gott. :)
Toaskynke ja, jag har lite tyg som hänger ner för lådan eller bädden så Sixten får lite privacy. Mina andra har inget och det är inget måste :)

Burskynket har gardiner fram, så dom går ju dra för om han vill vara i fred. Nu känns det som att jag har lite bättre koll på läget. :)

Och inte trimbord heller, men det verkar ju fiffigt. Ska höra med sambon om han kan göra ett:) Vet du hur dom fästs i buren? Kedjorna ser jag, men delen som sitter an mot buren?
Dom brukar sitta med vanliga skruvkrokar, som man då häktar fast på buren. Finns att köpa i lösvikt på t.ex. Bauhaus, och så skruvar man dom bara rakt in i brädan :) . Istället för kedja kan man använda t.ex. paracord/fallskärmslina, och fästa med krokar/ringar i brädan (även ringarna med skruv finns i lösvikten), och en s-krok mellan bur och lina. Det är egentligen en himla enkel konstruktion :)

Äntligen hemma - fyfan för att köra långt och sitta i kö på vägen. Vi fick ändå dispens och åka tidigare.

Han tog certet idag med, men det var nog på håret. Det var domaren som dömde honom allra första gången som kattuunge och han var lika sträng nu - dessutom så är inte Räven sitt charmiga jag på bordet, ögon stora som tefat hör liksom inte till rasstandarden - idag låg han först i igloon och svettades och var så ful i pälsen att domaren rekommenderade bad och grooming nästa gång :laugh::banghead: vi badade på fredagskvällen - det får fan räcka tänker jag.

En fråga till. :o hur fraktar ni era burskynken så dom är släta och fina när dom kommer fram? Eller har ni varit så fiffiga att ni har tyg som inte får veck så lätt?

En fråga till. :o hur fraktar ni era burskynken så dom är släta och fina när dom kommer fram? Eller har ni varit så fiffiga att ni har tyg som inte får veck så lätt?
Ihopvikt i en plastkasse, men jag är inte så kinkig gällande skrynkel.

img_20160513_191734_573620b69606ee719fe1a5ba.jpg

Nu är buren klar för helgen!

Tyvärr inte en enda röst :rofl:

Och frasse är så otroligt knäckt, han har varit utanför buren hela dagen och alla alla alla har velat pilla på honom. Det gick inte att ha honom i buren nämligen. Det var fruktansvärt.

Tror jag ska stryka honom till i morgon, vill inte det ska bli för mycket

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka