Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Katten har smitit ut genom ett fönster inatt utan att vi märkte det - han kom in imorse blöt och jäklig. Nåja, det blir bad på hotellet ikväll.
Rävapojken tog cert även på söndagen, fortfarande med kritiken att han är lite tunn och det är helt sant.
Väldigt roligt att det blev somalis som BIS både på lördagen och söndagen, innan min var i panel för två veckor sen hade jag inte ens sett en somali i panel.
Nu är lillemannen på sin första parning, än har inte honan börjat löpa, men han blir där tills hon gör det. Honan är Supreme Champion - så jag är väldigt stolt över att uppfödaren valt att para med just Räven.
Kul!! Min uppfödning Caitlin tog IC-titeln i Norge och första CACIB. Nu ska hon paras och gör en paus i utställningskarriären.
Jag tror att jag såg en av dina - en chokladspotted brittisk korthår.
Rävapojken tog cert även på söndagen, fortfarande med kritiken att han är lite tunn och det är helt sant.
Väldigt roligt att det blev somalis som BIS både på lördagen och söndagen, innan min var i panel för två veckor sen hade jag inte ens sett en somali i panel.
Nu är lillemannen på sin första parning, än har inte honan börjat löpa, men han blir där tills hon gör det. Honan är Supreme Champion - så jag är väldigt stolt över att uppfödaren valt att para med just Räven.
Låter klokt. Fanns det någon anledning varför han fick åka dit utan att honan var i löp?Kattan kommer inte i löp - i början av veckan kommer Räven hem igen utan att ens få ha försökt att slutföra uppdraget. Vi gör ett nytt försök i augusti.
Lilla gubben har fått sitta på kammaren och vänta frugan som inte är det minsta villig, hon kattägaren har gosat och varit så mycket med honom som hon har hunnit, men sist hon gick ut ur rummet så grät han lite - och då kände hon att nej, nu får han åka hem och slippa sitta här och vänta.
Låter klokt. Fanns det någon anledning varför han fick åka dit utan att honan var i löp?
Nästa helg tar jag med Biggan till Kalmar och ställer lördagen. Det blir första gången i klass 9. Då har hon precis passerat 10 månader. Det blir hon nämligen på tisdag . Så vi får se hur det går. Sen är jag lite nervig över att Biggan kommer tycka det är hemskt att vara ifrån sina småsyskon som hon adopterat. Hon tillbringar mer tid i kattungehagen än deras mor. Kan eventuellt bli jobbigt för henne... Vi tänkte vara iväg fre-sön dessutom och passa på att hälsa på sambons pappa på Öland.
Ja, det är klart. Det är ju en bit till Norge... Får hoppas att ni kan få till det vid ett senare tillfälle.Hon *borde* varit i löp. Tre veckor efter att hon slutat med p-piller har hon alltid gått i löp innan, dock verkar hon ha hakat sig nu. Det har gått 4 veckor drygt sen hon slutade med p-pillren.
Eftersom honan bor i Norge så försökte vi tajma det med att Rävapojken var där på utställning så vi skulle slippa transportera honom fram och tillbaka alltför mycket.
Ja, det är klart. Det är ju en bit till Norge... Får hoppas att ni kan få till det vid ett senare tillfälle.
Jag är i forshaga med poppy, fick bra bedömning men ingen placering eller vad man säger, för hennes dåliga uppförande! Fräste massor och tycker inte utställning va nåt coolt alls...Det blev en Ex2 pga skillnaden i färgen på pointsen. Det positiva är dock att Biggan skött sig betydligt bättre idag än mot förra utställningen. Lite muttrande men inte alls lika spänd och fräsig. Med andra ord kan det bli fler utställningar för henne . Men jag tror att det kommer få bli uppehåll med utställningar nu och fokus på bebisar för henne. Hon ska scannas i augusti . Förhoppningsvis hinner få pointsen utvecklas också.
Så nu vet jag inte om jag ska åka imorgon eller inte... Uppfödaren tycker jag ska åka men mamma tycker inte :/Jag är i forshaga med poppy, fick bra bedömning men ingen placering eller vad man säger, för hennes dåliga uppförande! Fräste massor och tycker inte utställning va nåt coolt alls...
Men så tråkigt. Det var första utställningen? Hur gammal är Poppy? Ibland kan det ju bli bättre dag två och ibland fungerar det inte alls. Tydligast på det var väl på fräsets utställning i vintras. Dag ett var det en Ragdoll som smällde (bet domaren och blev diskad), och dag 2 var det inga sådana tendenser utan han BIS:a. Det är en chansning. Du kan ju åka dit och verkar hon stressad kan man ABS:a och bara låta henne vara där och vänja sig vid atmosfären.Jag är i forshaga med poppy, fick bra bedömning men ingen placering eller vad man säger, för hennes dåliga uppförande! Fräste massor och tycker inte utställning va nåt coolt alls...
Hon är inte ens fem månader, så bara bäbis! Bestämde mig för att det fick räcka med idag, så svårt att veta hur morgondagen skulle ha sett ut men känns som att hon får växa till sig lite och så åker vi på utställning i höst/vinter iställetMen så tråkigt. Det var första utställningen? Hur gammal är Poppy? Ibland kan det ju bli bättre dag två och ibland fungerar det inte alls. Tydligast på det var väl på fräsets utställning i vintras. Dag ett var det en Ragdoll som smällde (bet domaren och blev diskad), och dag 2 var det inga sådana tendenser utan han BIS:a. Det är en chansning. Du kan ju åka dit och verkar hon stressad kan man ABS:a och bara låta henne vara där och vänja sig vid atmosfären.