Utställnings tråden

Räven ska på två utställningar till, men sen blir det nog en LÅNG paus. En i månaden är egentligen lagom, men nu blir det en extra i Juni för att han ska åka direkt och para en hona efter den utställningen

Hur blev det, har han parat några honor?

Nä, inte än, men han blir kvar i Norge efter nästa utställning (mitten av juni) där han ska träffa sin första fru. Sen kommer han hem och då kommer en norska hit (nångång i juli) sen i höst så ska han träffa uppfödarens hona ur andra linjer. Så han har att se fram emot om han nu sköter sig som han gjort hittills. Det blir dock bara dessa tre även om vi har ytterligare förfrågningar, men med en så liten ras och avelsbas och en kullbror som också parat så får det räcka så

Cirkus: Men usch :(

Jag funderar på att ställa Frasse i Luleå den 27-28:e Augusti, men om jag har räknat rätt ska han ställas bland vuxna, med 3 dagars marginal. Är det någon idé att åka med honom? Han borde ha det jättesvårt mot de vuxna färdiga katterna tänker jag

Herr Räv och hans vän har nu klarat av första dagen på utställning. Räven tog ännu ett cert i klass 5 och blev dessutom BIV. Jag trodde aaaaldrig att han skulle ta certet - han är så otroligt slank och tonårig tycker jag, men han har en päls som ärhelt outstanding. Hans vän som var med som ett test efter förra debaclet - klarade sig alldeles utmärkt- han fjäskade för domaren och var ytterst nöjd med den biten, men tyckte att alla andra katter kunde fara och flyga (inte Räven då, men alla andra)

Cirkus: Men usch :(

Jag funderar på att ställa Frasse i Luleå den 27-28:e Augusti, men om jag har räknat rätt ska han ställas bland vuxna, med 3 dagars marginal. Är det någon idé att åka med honom? Han borde ha det jättesvårt mot de vuxna färdiga katterna tänker jag
Det beror lite på. Jag vet 10 månaders som blivit BIS. Men om man vanligen har konkurrens i grundbedömningarna så finns det ju en risk att den äldre kniper certet. Jag ska ta med Biggan till Kalmar 2 juli. Hon blir 10 månader 28/6. Det går som det går, men jag hoppas på att hon kan knipa certet i alla fall om hon inte har konkurrens. I övrigt ser jag det mest som en rolig grej och nyttig träning :).

Det beror lite på. Jag vet 10 månaders som blivit BIS. Men om man vanligen har konkurrens i grundbedömningarna så finns det ju en risk att den äldre kniper certet. Jag ska ta med Biggan till Kalmar 2 juli. Hon blir 10 månader 28/6. Det går som det går, men jag hoppas på att hon kan knipa certet i alla fall om hon inte har konkurrens. I övrigt ser jag det mest som en rolig grej och nyttig träning :).

Har anmält honom till en dag nu, så får vi se hur det går :)

Det är även Sago-tema på utställningen så har beställt tyg för att sy ett nytt burskynke. Och börjat göra tavlan som ska stå på buren. Jag tycker om att vara ute i god tid, för när det kommer till kritan är jag seg :o Och jag vet att man inte får stjäla bilder, men detta vore bara för roligt
https://cdn1.cdnme.se/591398/8-3/frans_frozen_ny_5756c5682a6b226e67ff5b4d.jpg
frans_frozen_ny_5756c5682a6b226e67ff5b4d.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar