Utställnings tråden

Och så lite bilder!

Så här såg Luna ut den första tiden/under bedömningen. Hyfsat skärrad och missnöjd.
D68601C7-4CF7-44A4-A99C-2A1E5B96A12A_zpsegrgy6as.jpg

Så här såg det ut efter ett långt och tydligen styrkande gos. :love:
28AA18B4-9E24-466E-BFA1-EEDD79771BE1_zpswnanj3nl.jpg

BB68E731-940F-4800-8135-9D9F250AE13A_zpszilkuoye.jpg

Så här såg burskynket ut. (Vi hittade en fin liten matchande vippa som ligger på bottnen på buren. Vad då mycket rosa? :p)
FC29B02F-C9B4-4881-B136-06AED9D5C9F0_zpsolvkxjj2.jpg

Och så bedömningssedeln om någon råkar vara intresserad. Det enda ord jag inte lyckats tyda är det sista ordet i pälskolumnen. Någon som våga gissa sig på vad det står?
9FEE0B23-B279-4C61-B1F0-4B373B640514_zpsbejufig2.jpg

Förlåt för bildbomb! Nu borde jag nog gå och lägga mig - jag fick bara tre timmars sömn inför idag. :o
Grattis! Aliosha är bra med katterna tycker jag. :up:

Nästa utställning som Luna och jag kan åka på är ungefär tio dagar efter att hon fyllt tio månader. Är det någon mening att anmäla då? Eftersom hon ändå är lite liten som det är, så tänker jag att det kanske försätter henne onödigt mycket i underläge? Borde man kanske vänta lite? Eller visar de hänsyn till åldern när de bedömer en kastratklass?

Det finns en annan utställning i början av juli som jag verkligen vill anmäla oss till. Då har hon drygt 20 dagar kvar till sin ettårsdag. Är det också för tidigt?

Så många frågor! Men nu har jag fått lite blodad tand. Kanske får jag köpa en kompis till Luna om hon inte gillar att bli utställd. :angel: :p

Nästa utställning som Luna och jag kan åka på är ungefär tio dagar efter att hon fyllt tio månader. Är det någon mening att anmäla då? Eftersom hon ändå är lite liten som det är, så tänker jag att det kanske försätter henne onödigt mycket i underläge? Borde man kanske vänta lite? Eller visar de hänsyn till åldern när de bedömer en kastratklass?

Det finns en annan utställning i början av juli som jag verkligen vill anmäla oss till. Då har hon drygt 20 dagar kvar till sin ettårsdag. Är det också för tidigt?

Så många frågor! Men nu har jag fått lite blodad tand. Kanske får jag köpa en kompis till Luna om hon inte gillar att bli utställd. :angel: :p
För mig har det inte varit någon fördel att ställa ut direkt efter 10-månader, eftersom han då fick flera "det här är inte så bra än, men kommer nog bli bättre när han är äldre". Ingen hänsyn till åldern med andra ord. Dock kan det ju vara bra för att träna utställningsmiljö, så av den anledningen kan det vara en bra idé att ställa en dag ändå för att det inte ska gå för långt mellan gångerna så hon vänjer sig lite :)

Någon som ska till Nyköping till helgen?

Räven och Alfons ska dit.
Jag är inte hemma så jag har ingen aning om hur han ser ut för tillfället - vi jobbar mest på att få upp honom i hull. Pälsen har varit rätt trist en period nu, det beror nog mest på icke-bad och att han är i nån sorts fällperiod. Jag hoppas att det ska gå bra, men jag är tveksam...han borde vara lite mer maskulin kan jag tycka och större.

Det är Fabio Brambilla som ska döma Räven, nån som vet hur han är?
Det är Helen Lis som dömer Alfons.

Någon som ska till Nyköping till helgen?

Räven och Alfons ska dit.
Jag är inte hemma så jag har ingen aning om hur han ser ut för tillfället - vi jobbar mest på att få upp honom i hull. Pälsen har varit rätt trist en period nu, det beror nog mest på icke-bad och att han är i nån sorts fällperiod. Jag hoppas att det ska gå bra, men jag är tveksam...han borde vara lite mer maskulin kan jag tycka och större.

Det är Fabio Brambilla som ska döma Räven, nån som vet hur han är?
Det är Helen Lis som dömer Alfons.
Jag ska dit med Biggan och Calle från samma kull :). Båda går i klass 11, men jag har inga jättestora förhoppningar då det är rätt tuff konkurrens. Biggan har badat idag, och hon tyckte att det till och med var lite småskönt ned fönen, trots att hon inte riktigt ville erkänna det.

Har ingen koll på någon av dina domare tyvärr. Det är troligen fel kategori för mig ;)

Gud vilket gnälligt inlägg det höll på att bli :o nöjer mig med att jag far upp till Östersund med Sixten och Disa under morgondagen, till Storsjökatten. Sauron är åter lite trimmad och får bo hos "mormor" när vi är borta, hon har redan varnat för att jag kanske inte får tillbaka honom :laugh:

Sixten har Elin Hoffner på lördag och Maud Olsen Johansson på söndag. Elin tyckte Sixten var tunn och tonårig sist, nu är han ju något mer korpulent så kanske går bättre den här gången :cool: Maud är alltid underbar med katterna så det ser jag fram emot.
Disa har Charles Spijker och Daria Lukasik, båda nya för mig.

Gud vilket gnälligt inlägg det höll på att bli :o nöjer mig med att jag far upp till Östersund med Sixten och Disa under morgondagen, till Storsjökatten. Sauron är åter lite trimmad och får bo hos "mormor" när vi är borta, hon har redan varnat för att jag kanske inte får tillbaka honom :laugh:

Sixten har Elin Hoffner på lördag och Maud Olsen Johansson på söndag. Elin tyckte Sixten var tunn och tonårig sist, nu är han ju något mer korpulent så kanske går bättre den här gången :cool: Maud är alltid underbar med katterna så det ser jag fram emot.
Lycka till! :)

Lycka till! :)

Du får vinka åt Storsjöodjuret från mig, jag är på väg upp om några veckor :D

Disa blev premier idag! Charles tyckte om henne överlag, men lite för rak profil ännu för att tävla vidare. "I can feel that she has a good home" sa han och klappade henne på magen. :cool::rofl: Och på bedömningssedeln står det "ex appetite for food :-)" :p
Sixten skötte sig jättejättebra och ville mest bara gosa med domaren, och blev tvåa :heart

Disa blev premier idag! Charles tyckte om henne överlag, men lite för rak profil ännu för att tävla vidare. "I can feel that she has a good home" sa han och klappade henne på magen. :cool::rofl: Och på bedömningssedeln står det "ex appetite for food :-)" :p
Sixten skötte sig jättejättebra och ville mest bara gosa med domaren, och blev tvåa :heart
Vilken klockren kommentar om hullet :p.

Första dagen för oss avklarad. Biggan har gått från att vara en väldigt accepterande bebis till att bli en hormonstinn tonåring. Hon muttrade en del hos domaren, men skötte sig annars väl. Ex1 men utan konkurrens. I BIV kom hon sist då Malin tyckte att hon var lite dåligt utmaskad och lite dålig profil. Men vi är nöjda ändå.

Hade med hennes bror Calle också. Han är tyvärr väldigt spänd och meddelar sitt missnöje högt. Ett tag funderade vi på att dra honom men blev övertalad att prova i alla fall. Han skötte sig bättre vid domaren. Malin tog det försiktigt med honom. Hon trodde att mycket beror på att han är tonåring och det blir mycket intryck. Förhoppningsvis har hon rätt och att han lugnar ned sig med tiden. Calle är rätt tjock, men det fick han inte någon kommentar om. Imorgon har vi dock Åsa, och hon är rätt kinkig med hullet ;). Han blev slagen av en hane i samma ålder. Den hanen är typ 2 kg mindre än Calle. Jag fick ordentlig mjölksyra i armen efter att ha hållit honom. Han väger nog typ 6,5 kg... :nailbiting:

Räven tog sitt andra CACIB. Det var dock ingen konkurrens - han var den enda Somalikatten öht. Han fick bra kritik på det mesta förutom att han är lite outvecklad - och det är helt sant. I nomineringen så blev han som vanligt slagen av en svart oriental - samma som förra gången faktiskt.

Alfons verkar drabbad av tonåreri - han var skitsur och morrade åt andra katter, men var gullig med domaren. Den andra HCS hanen fick gå i panel och det var helt enkelt för att Alfons behövde åka hem...

Bägge katterna var ordentligt bilsjuka på vägen dit. Räven spydde, sket och kissade ner transportburen. Alfons spydde bara.

Sixten blev tvåa idag igen. Disa tog Capib:et, i konkurrens! Och så knep hon Nom också, men där var hon ensam. I panelen gick alla röster till en sibir :) fy vilken bitch hon är dock, sjöng och fräste tills hon fick en "no bullshit"-assistent :p då gick det plötsligt hur bra som helst:cool: nu är nästa Sandviken om tre veckor, sen har vi ingen mer utställning planerad.

Eller så åker vi inte alls till Norge - det är strejk så hotellet är stängt :(

Helvete - vad gör vi nu?

Nämen nej! Vilken jäkla otur! Inget annat hotell ni kan boka heller förstås?

Jag har lyckats boka in oss på ett annat hotell - det är ju inte helt enkelt med kisse och allt. Killen jag pratade med frågade om katten är snäll - jo, det är han ju men det är en fertil hankatt och de kan ju strila. Vi får stänga in Rävapojken i badrummet när vi går på stan tänker jag

Jag har lyckats boka in oss på ett annat hotell - det är ju inte helt enkelt med kisse och allt. Killen jag pratade med frågade om katten är snäll - jo, det är han ju men det är en fertil hankatt och de kan ju strila. Vi får stänga in Rävapojken i badrummet när vi går på stan tänker jag

Nä, usch. Just det där med strilande är ju skitsvårt, jag får vackert avstå egen hane pga det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka