Utställnings tråden

Kan också avslöja att Luna är anmäld till sin första utställning för i år! Efter alla motgångar de senaste månaderna så ska det bli så fruktansvärt kul att komma ut lite igen, nu hoppas jag bara att vädrets makter är på vår sida den dagen :D

Kan också avslöja att Luna är anmäld till sin första utställning för i år! Efter alla motgångar de senaste månaderna så ska det bli så fruktansvärt kul att komma ut lite igen, nu hoppas jag bara att vädrets makter är på vår sida den dagen :D
Vädrets makter? Utställningarna brukar ju vara inomhus :idea:... *vad missar jag?*

Preliminär domarfördelningen till Nyköping har kommit. Jag har ju med Biggan och får med hennes bror Calle också. Malin Sundquist på lördagen och Åsa Carnbrad (Hammarlund) på söndagen. Malin drog ju Lumis cert senast, så vi får väl se vad hon tycker om hennes avkommor :nailbiting:. Åsa älskade Biggan i Uppsala, så man kan ju hoppas på att kärleken kvarstår :up:.

Nu är Frasse anmäld till sin första utställning! Ska bli så spännande att se vad dom tycker om honom. Och igår blev burskynket äntligen färdigt. Varför stressa? :angel:

12999599_10153747576329317_97170325_o_571076792a6b226ed372a2c3.jpg

Med en skärplotter, har en på jobbet, och så har jag stryk fast trycket :)
Men självklart :cautious:. Jag hade ju hoppats på "Jag har beställt det här och det var jättesmidigt". Jag skulle också vilja ha tryck, men jag har inte tillgång till någon skärplotter :(. Och jag hittar ingen bra sida som inte kostar multum att beställa ifrån.

Men självklart :cautious:. Jag hade ju hoppats på "Jag har beställt det här och det var jättesmidigt". Jag skulle också vilja ha tryck, men jag har inte tillgång till någon skärplotter :(. Och jag hittar ingen bra sida som inte kostar multum att beställa ifrån.

Jag fattar inte hur man skickar meddelande, skicka ett åt mig!

Hur många gånger badar ni era katter inför en utställning?

Nu är det en vecka kvar till min Luna ska ställas ut i Malmö. Hon är intet ont anande. :angel:

Hur många gånger badar ni era katter inför en utställning?

Nu är det en vecka kvar till min Luna ska ställas ut i Malmö. Hon är intet ont anande. :angel:
En gång på de katter jag haft hittills, men då gör jag ungefär som @Smulis :). Hade jag tyckt pälsen var väldigt fet hade jag nog kanske badad en gång till innan.

Idag har Luna och jag varit på vår första utställning! Tyvärr blev det en smärre chock för lilla Luna, så hon ville inte riktigt vara med. Hon sjönk ihop vid domarbordet och ville absolut inte stå. Tack och lov hade vi världens underbaraste domare. :love: Han gosade länge och väl med henne och fick henne att känna sig lite tryggare. När hon och den andra katten i klassen skulle bedömas så hade han jättesvårt att välja vem som skulle bli Ex1. Han sade att båda katterna hade helt olika styrkor. Den andra katten var lite större och hade lite bättre pälskvalitet medan han gillade Lunas uttryck bättre. Han fick därför avgöra på helhetsintrycket, och då bedömde han i den andra kattens favör. Han sade dock att han tyckte att Luna var en mycket fin katt och han tyckte att jag skulle fortsätta ställa ut henne. Det verkade som att han tyckte mycket om henne. (Katten hon mötte var sedan med bland juniorerna för BIS, men vann inte där. Så att det var så jämnt mellan de båda att domaren knappt verkade kunna bestämma sig för vem han skulle välja för Ex1, trots Lunas rädsla, tycker jag är fantastiskt.)

Så egentligen gick det väl förvånansvärt bra ändå! Jag har fått bekräftat att min lilla tös inte bara är fin i mina ögon. Hennes bedömning var otroligt fin. Det han hade att påpeka var väl främst hennes päls och rufismen (:arghh:), men annars verkade han väldigt förtjust i min Lunarstorm. Under dagen, efter att hon fått sitta i min famn och gosa i någon halvtimme, så började hon slappna av och verkade rätt så nöjd med att ligga i sin bur. :)

Jag ska nog testa att ställa ut henne en gång eller två till. Om hon fortfarande blir så rädd när det är dags för domare då så får det vara - så viktigt är det inte för mig att ställa ut. Om både hon och jag tycker det är kul så lär jag fortsätta. Mest för att det är kul, för jag tror att främst rufismen sätter stopp för att hon ska vinna några "högre" klasser. :p

Och så lite bilder!

Så här såg Luna ut den första tiden/under bedömningen. Hyfsat skärrad och missnöjd.
D68601C7-4CF7-44A4-A99C-2A1E5B96A12A_zpsegrgy6as.jpg

Så här såg det ut efter ett långt och tydligen styrkande gos. :love:
28AA18B4-9E24-466E-BFA1-EEDD79771BE1_zpswnanj3nl.jpg

BB68E731-940F-4800-8135-9D9F250AE13A_zpszilkuoye.jpg

Så här såg burskynket ut. (Vi hittade en fin liten matchande vippa som ligger på bottnen på buren. Vad då mycket rosa? :p)
FC29B02F-C9B4-4881-B136-06AED9D5C9F0_zpsolvkxjj2.jpg

Och så bedömningssedeln om någon råkar vara intresserad. Det enda ord jag inte lyckats tyda är det sista ordet i pälskolumnen. Någon som våga gissa sig på vad det står?
9FEE0B23-B279-4C61-B1F0-4B373B640514_zpsbejufig2.jpg

Förlåt för bildbomb! Nu borde jag nog gå och lägga mig - jag fick bara tre timmars sömn inför idag. :o

Och så lite bilder!

Så här såg Luna ut den första tiden/under bedömningen. Hyfsat skärrad och missnöjd.

Så här såg burskynket ut. (Vi hittade en fin liten matchande vippa som ligger på bottnen på buren. Vad då mycket rosa? :p)

Och så bedömningssedeln om någon råkar vara intresserad. Det enda ord jag inte lyckats tyda är det sista ordet i pälskolumnen. Någon som våga gissa sig på vad det står?

Förlåt för bildbomb! Nu borde jag nog gå och lägga mig - jag fick bara tre timmars sömn inför idag. :o
Menar du 'presented'?

Jag kan tillägga att om du fick en bra bedömning av Aliosha så ska du vara mer än nöjd... :)

/Corax som också borde sova (ska upp 4:15)

Och så lite bilder!

Grattis till fin bedömning. Hon är fin! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar