Utställnings tråden

Räven tog sitt cert - inget BIV dock - det togs av en jättefin unge.

Jag blev dock förvånad över domarens kritik - mest gnällde hon på hans färg och att den är "blek" - är det något han har så är det fin pälsfärg han har aldrig fått nedslag på det förut, tvärt om den har alltid hissats. Ungen som to BIV hade IMHO blekare färg. Men men det spelar ingen roll han har sitt 6.e cert i klass 5 nu.

Fasen. Nu har jag plötsligt 3 utställningsbara katter :nailbiting: Och alla precis nya i klass 10. Hur 17 ska jag kunna välja då?
Till Birka funderar jag på Malla på lördagen och Chloe och Seven på söndagen när det är rex-special.

Jag blev dock förvånad över domarens kritik - mest gnällde hon på hans färg och att den är "blek" - är det något han har så är det fin pälsfärg han har aldrig fått nedslag på det förut, tvärt om den har alltid hissats. Ungen som to BIV hade IMHO blekare färg. Men men det spelar ingen roll han har sitt 6.e cert i klass 5 nu.

Marie? Hörde att hon gått rätt hårt åt Somalierna och deras färger.

Jag måste ju genast lägga ut en bild på min bleka somali. O_o

13606450_10153950834218323_2381438437466263079_n.jpg

Vissa domare förstår man sig inte på. Man får välja att inte lyssna på dessa. Ibland undrar man vilken rasstandard domarna utgår ifrån. Inte samma som uppfödarna och övriga domare i alla fall :)

Vissa domare förstår man sig inte på. Man får välja att inte lyssna på dessa. Ibland undrar man vilken rasstandard domarna utgår ifrån. Inte samma som uppfödarna och övriga domare i alla fall :)

Den här domaren var jättebra på att förklara vissa saker och jag förstod principerna - men jag höll inte med om att Rävens färg är blesig.

Och nu är jag övertygad om att det inte blir utställning på två veckor :cry: utan det blir allergi utredning i stället. Han har reagerat på något mer, tappat mer päls på halsen och fått ett litet utslag under förmiddagen

Och nu är jag övertygad om att det inte blir utställning på två veckor :cry: utan det blir allergi utredning i stället. Han har reagerat på något mer, tappat mer päls på halsen och fått ett litet utslag under förmiddagen
Så otroligt tråkigt. Har som sagt själv haft en allergiker som tyvärr fick somna in i början av sommaren pga detta. Hoppas att ni hittar vad han är allergisk mot och att ni får bukt med detta.

Så otroligt tråkigt. Har som sagt själv haft en allergiker som tyvärr fick somna in i början av sommaren pga detta. Hoppas att ni hittar vad han är allergisk mot och att ni får bukt med detta.

Han är till 99% säkert allergisk mot fisk, men det är inte bekräftat med prover hos veterinären. Vi åt fisk i torsdags, det händer inte ofta. Kan hänga ihop

Han är till 99% säkert allergisk mot fisk, men det är inte bekräftat med prover hos veterinären. Vi åt fisk i torsdags, det händer inte ofta. Kan hänga ihop
Hoppas på att det bara är fisk. Det är tråkigt och småsvårt att hitta foder utan fisk, men det går.

Efter mycket om och men såg det ut som om jag skulle komma iväg till Sundsvall med Disa imorn, men nu när jag skulle stoppa henne i badet så såg jag att hennes ena tass är dubbelt så stor som den andra :( tror hon har hittat en geting. Så nu blir vi hemma och jag tror inte jag orkar anmäla till nåt mer i år faktiskt.

Hur dumt är det inte att ha anmälningsstart 3 dagar innan löning? :down: Nu ska det väl inte vara några problem, men ändå. Chloe är kastrerad i stamboken men inte på riktigt än :angel: 6/9 har hon tid, hoppas det hinner växa ut päls.

Hur dumt är det inte att ha anmälningsstart 3 dagar innan löning? :down: Nu ska det väl inte vara några problem, men ändå. Chloe är kastrerad i stamboken men inte på riktigt än :angel: 6/9 har hon tid, hoppas det hinner växa ut päls.
Tur att du skrev detta för jag hade för mig att det var efter nästa helg det var anmälningsstart ;).

Så som planen ser ut nu så blir det Norrköping 8-9 oktober (Det är helgen efter Ragdoll Breed-BIS i falun så man får hoppas på lite mindre konkurrens ;)). Då tar jag med både Lumi och Soda. Lumi har ju tyvärr lite fel i det vita vilket nitiska domare ser, och andra inte. Men tar hon cert båda dagarna blir hon Champion. Har dock inga förväntningar. Tar mest med henne för hon tycker det är kul på utställning och blir bra sällskap till Soda. Soda går klass 12.

Och sedan blir det Birka 19-20 november med Soda endast. Då går hon också klass 12.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka