Utställnings tråden

12755303_10153600373484317_2087988579_o_56cb147e9606ee0fd24db0f3.jpg

Tänkte bara visa hur det börjar bli, Kisse hade inte ro att sitta och posera, haha. Jag valde bort mustasch tyget i slutändan mot ett mindre manligt. Insåg att jag skulle få psykbryt på att få mustascherna åt rätt håll på bädd och kattlåda.

Har anmält honom till Umeå i April men vet inte riktigt än om vi åker dit, kan hända att han får kastreras i Mars och så satsar vi på Skellefteå i Juni när såret på magen och pälsen förhoppningsvis kommit tillbaka :) Någon här som bor så långt norrut?

@Lii : Fint! Jag gillade dock mustaschtyget ;). Men det där blir nog bra det med.

Tänkte bara säga att det är säkert ingen fara att kastrera i mars och ställa i april. Det är så otroligt litet ingrepp på killarna så länge båda kulorna kommit ned. Min avkomma kastrerades typ 5e januari och ställdes i Örebro den 23-24. Helt läkt och karensen är bara 15 dagar. :)

@Lii : Fint! Jag gillade dock mustaschtyget ;). Men det där blir nog bra det med.

Tänkte bara säga att det är säkert ingen fara att kastrera i mars och ställa i april. Det är så otroligt litet ingrepp på killarna så länge båda kulorna kommit ned. Min avkomma kastrerades typ 5e januari och ställdes i Örebro den 23-24. Helt läkt och karensen är bara 15 dagar. :)

Han har dock bara en kula nere, så det blir ett större ingrepp :)

Ja jag gillade det oxå... Det var fräckt! Men jag tänkte om, och jag vet fortfarande inte om jag tänkte rätt.

Men om Frasse står ut med att ställas då och då, är jag sugen på att göra något med det här tyget längre fram. :D Eftersom väggarna och taket är vita blir det lätt att variera färger.

https://www.tyg.se/16-7257-01_moustache-man.html?q=mustache

Han har dock bara en kula nere, så det blir ett större ingrepp :)

Ja jag gillade det oxå... Det var fräckt! Men jag tänkte om, och jag vet fortfarande inte om jag tänkte rätt.

Men om Frasse står ut med att ställas då och då, är jag sugen på att göra något med det här tyget längre fram. :D Eftersom väggarna och taket är vita blir det lätt att variera färger.

https://www.tyg.se/16-7257-01_moustache-man.html?q=mustache
Aha, det förklarar saken! :idea:

Det tyget var också jättefint :up:. Hoppas du kan hitta på något roligt med det framöver.

Kan man hitta nånstans hur många katter det är av varje sort?
Jag är ju lite nyfiken på om det är nån konkurrens eller inte - det är iofs alltid löjligt få Somalis

Kan man hitta nånstans hur många katter det är av varje sort?
Jag är ju lite nyfiken på om det är nån konkurrens eller inte - det är iofs alltid löjligt få Somalis
Ibland går arrangören ut med det innan på sin hemsida har jag sett, men oftast inte. Då får man vänta till utställningsdagen med att få reda på det :).

Jag glömde helt bort att kolla efter buke-kändisar idag :laugh:. Bättre lycka imorgon. Jag och Biggan sitter på mitten av rad Q.

Hon skötte sig jättebra idag och fick verkligen en superbedömning :love:. Hon slapp konkurrent idag om Ex1, så det fick hon. Jag prioriterar typen ganska högt på en Ragdoll, och där fick hon jättefin kritik och på bedömningssedeln stod det bara "Super! :heart". Känns jättekul. I BIV blev vi dock slagna av den andra hanen i klass 12, som sedan även blev BIS. Domaren tyckte dock att Biggan hade bättre kropp än honom, men han hade starkare profil. Helt okej ändå :p. Imorgon har hon konkurrens, så vi får se utfallet då. Nu ska vi chilla på hotellet ikväll :up:.

Jag hittade Biggan! Men ingen Räv :down:

Disa var ensam om certet, så det tog hon. Gick i nom mot två skogisar, åkte ut rätt fort. Sixten var ensam långhår och tog sitt åttonde BIS. :bump:

Jag hittade Biggan! Men ingen Räv :down:

Disa var ensam om certet, så det tog hon. Gick i nom mot två skogisar, åkte ut rätt fort. Sixten var ensam långhår och tog sitt åttonde BIS. :bump:
Kul att du hittade oss :). Jag gick inte runt så mycket för det var ju inte speciellt publikvänligt i lokalen. Väldigt trångt!

Grattis till Cert och BIS :banana:!

Räven hälsar att han tog ett CACIB och blev nom mot en CRX och en kolsvart oriental, där åkte han ut först.

Vi är jättenöjda med dagen och kritiken. Det enda som var lite trist var att när vi satt och väntade på vår tur så låg Räv i svärdotterns knä i frid och ro när en katt under bedömning i ring bredvid kom för nära och dessutom var lite morrig. Då höll han på att komma lös, tack vare att svärdottern kastade sig efter honom fick hon fast i honom. Dock var han inte riktigt sitt vanliga obekymrade jag under bedömningen. Han var blyg och spänd. Men det gick ju bra ändå.

Vi hade väldigt tur med placering, vi hamnade i rad J mot väggen så vi hade faktiskt gott om plats, väldigt trevliga grannar också! Räven såg väldigt pälsig ut för han satt mitt bland alla nakenfisarna

Dag 2 på Fräset blev inte riktigt lika kul som dag 1. Biggan fick en bedömning som jag inte riktigt höll med om, och hon blev Ex2. Men jag har fått otroligt mycket beröm för min prinsessa från andra uppfödare, så det känns ändå bra. nu laddar vin om! Imorgon slänger jag iväg anmälan till Östkattens utställning. Hon trivs på utställningarna och verkar gilla uppmärksamheten. :)

Idag fick vi dock glädjas åt att Biggans pappa tog ett NOM bland kastraterna. Biggan är sjukt lik sin far, så det bådar väl ändå gott för framtiden ;).

Tråkigt med orättvis bedömning @Marty! Ex2 kan man(jag) ta utan problem men man(jag) vill ju ha schyst kritik. Minns jag fel eller var det Åsa ni hade?

Vi hade en helt ok dag, Disa fick sitt andra CAP, fick komma tillbaka för nom men där var det direkt "still very much youngster, thank you for your time", och det håller jag helt med om.
Sixten blev tvåa igår, han skötte sig jättebra till en början men surade ihop när dom skulle placeras. Domaren hanterade honom jättebra, "jaja, klart jag inte ska ta på dina ben, dom är ju dina". Men det är ju inget man vinner på, med rätta. Jättefint motstånd dessutom.

Tråkigt med orättvis bedömning @Marty! Ex2 kan man(jag) ta utan problem men man(jag) vill ju ha schyst kritik. Minns jag fel eller var det Åsa ni hade?

Vi hade en helt ok dag, Disa fick sitt andra CAP, fick komma tillbaka för nom men där var det direkt "still very much youngster, thank you for your time", och det håller jag helt med om.
Sixten blev tvåa igår, han skötte sig jättebra till en början men surade ihop när dom skulle placeras. Domaren hanterade honom jättebra, "jaja, klart jag inte ska ta på dina ben, dom är ju dina". Men det är ju inget man vinner på, med rätta. Jättefint motstånd dessutom.
Vi hade Åsa på lördagen och Jaana på söndagen. Åsa tyckte verkligen om henne, men inte Jaana. Hon dömde ut flera BIS-katter som hon inte ens tyckte var värdiga att visas för BIV. Många var förvånade, men det är ju domarens åsikt så det är bara att acceptera :).

Grattis till certet! Bland husisarna är temperamentet en väldigt stor del skulle jag tro? :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka