Utsatta barn..aftonbladet/Liza Marklund.

Sv: Utsatta barn..aftonbladet/Liza Marklund.

Och även om hat/fördömande av pedofiler är okonstruktivt, så anser jag att det är förståeligt. Jag hatade de pedofiler som förgrep sig på mig under många år, och vi är många som har råkat illa ut.

Självklart! Om man själv blivit utsatt bör man hata pedofiler, skulle jag vilja säga. Vägen till att bli hel igen går via hat, tror jag, oavsett vad man blivit utsatt för. Det värsta jag vet är när folk försöker övertala en till att förlåta.

Jag tänkte mer på de som snabbt fördömer pedofiler, men aldrig gör något annat för att hjälpa utsatta barn eller på andra sätt engagerar sig i problemet. Men det klart...de kanske har något i sin bakgrund som berättigar detta hat. Så kan det ju förstås vara.
 
Sv: Utsatta barn..aftonbladet/Liza Marklund.

"När blodsband brister" av Hanna Svensson är en annan fruktansvärd skildring av hur det kan gå till i dagens Sverige... :(

Mina tankar till Karin och Adam!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 102
Senast: Zaria
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 134
Senast: Queen
·
G
Småbarn Detta gäller ett 5 årigt barn i en familj som jag inte känner, är bekant med pappans syster. Föräldrarna till barnet bor ihop, mamman...
Svar
4
· Visningar
1 521
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp