Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det kan vara så att @Lupino inte vill känna sig ensam i sin utsatthet just nu? Som en del i bearbetningen av det sim inträffat.Varför frågar du? Vad vill du veta? Vad vill du diskutera? Som du redan vet har väldigt många på detta forum utsatts för våldtäkter, sexuella kränkningar, fysisk och psykisk misshandel. Dessa kan vara mycket svåra saker att skriva om ifall inte syftet med diskussionen är tydligt.
När jag mobbades i grundskolan utsattes jag för div. brott;
- Trakasserier in absurdum
- Sexuella trakasserier
- Olaga hot x otaligt antal gånger (med föremål)
- Misshandel av normalgraden, även det otaliga gånger
- Sexuella ofredanden, otaliga gånger
- Överfall/våldtäktsförsök
- Stöld
- Hemfridsbrott/skadegörelse, flertalet gånger (äggat hus och punkterade bilar)
Då gärningsmännen var 10-14.5 år när allt ovanstående inträffade, anmäldes det aldrig någonstans och således fick de inget straff heller. Skolorna gjorde vad de kunde för att sopa detta under mattan och tysta oss.![]()
heart
Kan inte föreställa mig vad du gick igenom. Mobbning fick även jag utstå under hels högstadiet men för mig bestod det av utfrysning i alla dess former men inget mer. Inte heller i mitt fall gjorde lärarna/skolan något. Just det där att lärarna/skolan inte gjorde ngt har jag funderat mer och mer på ju äldre jag blir.
Jag tror att det kan vara så att @Lupino inte vill känna sig ensam i sin utsatthet just nu? Som en del i bearbetningen av det sim inträffat.
Till TS: ja, jag har varit utsatt för brott. Mest märkbara är väl den fysiska, psykiska och sexuella misshandel mitt ex utsatte mig för.
Varför frågar du? Vad vill du veta? Vad vill du diskutera? Som du redan vet har väldigt många på detta forum utsatts för våldtäkter, sexuella kränkningar, fysisk och psykisk misshandel. Dessa kan vara mycket svåra saker att skriva om ifall inte syftet med diskussionen är tydligt.
Din tråd kommer dock inte ge nåt svar på det, tvärtom kommer det ju se ut som att typ alla utsätts för brott. T.ex. BRÅ ger nog bättre svar.Sen funderade jag på hur många som faktiskt utsätts för brott. Och där startade tråden. Var det tilltäckligt noggrannt redogjort?