Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obehagligt vet jag inte? Snarare en sorts tröst när något inte blev som man tänkt sig.Men vad tänker man egentligen med "allt har en mening" tror man verkligen att det finns en övergripande mening med allt som sker? Det är ju obehagligt på riktigt, i min mening.
Eller så är det bara en meningslös floskel man vräker ut sig om man inte har något vettigt att säga.
Så sant!"Allt är en erfarenhet"
Jo men vissa erfarenheter tex att vara sjuk hade jag kunnat vara utan.
Fy den är så hemsk!Den man älskar agar man.
Alla borde ha någonJust för tillfället "ta hand om dig". När jag mest av allt känner ett behov av att någon annan ska ta hand om mig ett tag, så jag slipper
Men gud, säger folk så?!Den man älskar agar man.
Är nog inte så vanligt längre.Men gud, säger folk så?!
Avskyvärd gammal klassiker.Den man älskar agar man.
Bra sagt! hör hemma i bronsåldern!Avskyvärd gammal klassiker.
Bra fråga?Jag har lite svårt för "Jag beklagar" som sägs när någon har dött och någon annan får veta det. Visst man vet ju inte alltid vad man ska säga, men "jag beklagar"... alltså, ibland säger folk det och så går livet vidare sekunden efter liksom. Nej, du beklagar inte alls, du bryr dig inte för fem öre egentligen, det där var något du sa bara för att liksom.
Är det inte bättre att säga något som kanske är mer sant? Tex "Förstår att det måste vara jobbigt" eller "vad hemskt" eller "det låter jobbigt" eller liknande, som man nästan mer kan stå för än "Jag beklagar". Eller varför säga något om man ändå inte bryr sig?
Jag har lite svårt för "Jag beklagar" som sägs när någon har dött och någon annan får veta det. Visst man vet ju inte alltid vad man ska säga, men "jag beklagar"... alltså, ibland säger folk det och så går livet vidare sekunden efter liksom. Nej, du beklagar inte alls, du bryr dig inte för fem öre egentligen, det där var något du sa bara för att liksom.
Är det inte bättre att säga något som kanske är mer sant? Tex "Förstår att det måste vara jobbigt" eller "vad hemskt" eller "det låter jobbigt" eller liknande, som man nästan mer kan stå för än "Jag beklagar". Eller varför säga något om man ändå inte bryr sig?