Känns generellt ganska religiöst.Jag hatar alla varianter av "det finns en mening med allt" i samma kategori är alla varianter av man får det man förtjänar och bara man önskar nog starkt ska allt falla på plats.
Bullcrap!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns generellt ganska religiöst.Jag hatar alla varianter av "det finns en mening med allt" i samma kategori är alla varianter av man får det man förtjänar och bara man önskar nog starkt ska allt falla på plats.
Bullcrap!
Jag har lite svårt för "Jag beklagar" som sägs när någon har dött och någon annan får veta det. Visst man vet ju inte alltid vad man ska säga, men "jag beklagar"... alltså, ibland säger folk det och så går livet vidare sekunden efter liksom. Nej, du beklagar inte alls, du bryr dig inte för fem öre egentligen, det där var något du sa bara för att liksom.
Är det inte bättre att säga något som kanske är mer sant? Tex "Förstår att det måste vara jobbigt" eller "vad hemskt" eller "det låter jobbigt" eller liknande, som man nästan mer kan stå för än "Jag beklagar". Eller varför säga något om man ändå inte bryr sig?
Nu är jag inte på väg att ta livet av mig (längre) men ungefär den får jag höra angående mina hundar just nu. ”De har hamnat hos dig för att du ser till att hitta vad som är fel på dem”. Ja, men vad hjälper det att hitta felet när man inte kan lösa det? Felen avlöser varandra, bufferten sjunker med blixtens hastighet och ändå är tre hundar fortfarande långt ifrån botade. Kan åtminstone inte en av dem bli frisk så jag får iallafall lite hopp?Jag hatar att höra "Man får ingen börda man inte orkar bära".
Nähä, varför tar folk livet av sig då, för att det är så förbannat roligt?
Andligt om inte annat, det brukar användas mycket av yogis.Känns generellt ganska religiöst.
Oja!”Det är du värd” - har någon någonsin tagit nåt ifrån nån annan med orden ”nä du, det var du inte värd”?
”Det är inte hur du har det utan hur du tar det”
Fast det uttrycket tycker jag är ganska så bra faktiskt. Ligger absolut en poäng i det. Sen beror det självklart på omständigheterna. Vet att jag sa det en dag på jobbet när jag hade arbetsuppgifter upp över öronen och inte visste i vilken ände jag skulle börja. Ett problem för dagen sas, inget som skulle påverka mig nämnvärt efter arbetstid mer än att jag skulle vara trött.
Om någon säger så till mig så börjar jag att fnittra hysteriskt."Ryck upp dig"
Jag hade en gång en partner som sade så.Men gud, säger folk så?!
Jag har råkat ut för att ngn sagt ” vad du ser trött ut” och denne person tänker att hen är snäll och visar att hen ser mig. Jag tänker istället att det är en härskarteknik som gör att jag känner mig ännu mer trött och går in på toa och förfäras över min ”trötta” spegelbild. Jag hade faan aldrig sagt så till någon
Oj, det händer att jag säger så, jag har till och med råkat säga "Du ser fördjävlig ut" till en person jag just då raggade på, men då är det kopplat till en bekymrad och omtänksamhet från min sida.Jag har råkat ut för att ngn sagt ” vad du ser trött ut” och denne person tänker att hen är snäll och visar att hen ser mig. Jag tänker istället att det är en härskarteknik som gör att jag känner mig ännu mer trött och går in på toa och förfäras över min ”trötta” spegelbild. Jag hade faan aldrig sagt så till någon
Tror det beror på vad man har för relation till varandra. Jag och sambon kan säga så till varandra och jag och mina kollegor som jobbar natt kan säga "Oj vad trött du ser ut" för det gör man ofta när man jobbar natt. Men om någon annan skulle säga det så skulle jag nog ta illa upp faktiskt.Oj, det händer att jag säger så, jag har till och med råkat säga "Du ser fördjävlig ut" till en person jag just då raggade på, men då är det kopplat till en bekymrad och omtänksamhet från min sida.
Ja, så är det nog. Den ena gången var det min chef och den andra en kollega som är ganska oförutsägbar.För mig beror det på vem som säger det.
Hade min man sagt det så hade jag nog också tänkt att han ville vara omtänksam, men då hade jag oxå blivit serverad te och mackor samt blivit lite ompysslad.Oj, det händer att jag säger så, jag har till och med råkat säga "Du ser fördjävlig ut" till en person jag just då raggade på, men då är det kopplat till en bekymrad och omtänksamhet från min sida.