Det kan vara vad som, men tanken är iaf ätbart
Jag var lite otydlig, menade om det skulle vara specifikt jul-relaterade ätbara grejer (alltså typ pepparkakor och sånt) eller ätbara grejer överlag. Sorry! Ja ja, här kommer en komplett lista med lite av varje från mig oavsett:
- Kung Oscars pepparkakor
- Skumtomtar
- Glögg
- Saffran (där jag bor finns det inte malen saffran och jag har aldrig lyckats särskilt bra med sån man måste mala själv)
- Julmust
- Nyponsoppa
- Bröd (ont om rejält bröd här, i princip allt är sådant där svampigt bröd som vi i Sverige skulle kalla rostbröd, så jag brukar beställa typ Pågens Energi-bröd, Grötbröd, Fazer Frökusar och liknande. Går ju att frysa innan man skickar det så håller det sig färskt på vägen)
- Marabou
- Estrella sour cream & onion-chips
- Cheez Cruncherz
- Ost (brukar köra samma trick där med att frysa innan jag packar den, men den klarar nog inte hur många timmar som helst)
- Polkagrisar
- Oboy
- Knäckebröd
- Fond (grönsaksfond går att få tag på men inte typ kalvfond, fiskfond, kantarellfond och liknande)
- Zoegas Skånerost
I FB-grupper jag är med i brukar det även suktas efter falukorv, fiskbullar, sill, kaviar och bearnaise men jag är inte riktigt med på det tåget
Annat som kan vara svårt att hitta är hjorthornssalt, citronpeppar och pärlsocker.