Utgånget kaffe, drickbart?

-Catherine-

Trådstartare
Vad tror ni? :)
Oskadad & oöppnad vacumförpckning:

14590163_10155245876999428_2110736516389194250_o.jpg

Måste testas! :)
Hittade det i skafferiet i tonåringens stuga, han är inte mkt till kaffedrickare han tydligen :p

Klart det är drickbart. Speciellt om vacumeet är kvar. Var skulle smaken ha tagit vägen liksom, det är ju lufttätt?

Det som möjligen hänt är att smaken inte är lika stark längre. men om vacuumet är kvar har jag svårt att se att det har förändrats alls.

Bäst före är just det ett bäst före datum. Lukta, titta, smaka är bästa sättet att avgöra om något blivit dåligt.

Men sådärdå, nu har jag testdruckit!

Och...det var nog det äckigaste kaffe jag druckit i hela mitt liv :O :O
Redan då jag öppnade paketet så kände jag att ngt inte stod rätt till, det var som en frän doft som uppstod. Men, jag gav inte upp, tänkte att det kunde ju vara hjärnspöken. SÅ, jag tillredde en kanna i pressokannan, EXAKT så så som jag alltid gör annars och satte mig ned med en kopp.

Redan vid första klunken fick jag ge upp, det var så bittert att öronsnibbarna nästan rullade upp sig i blotta förskräckelsen och mina smaklökar lever fortfarande i efterdyningarna av chocken.

Kaffe är nog ändå en färskvara ändå, iaf bör man väl iaf inte vänta med att dricka det tills åtta år efter bästföredatum :P

Men sådärdå, nu har jag testdruckit!

Och...det var nog det äckigaste kaffe jag druckit i hela mitt liv :O :O
Redan då jag öppnade paketet så kände jag att ngt inte stod rätt till, det var som en frän doft som uppstod. Men, jag gav inte upp, tänkte att det kunde ju vara hjärnspöken. SÅ, jag tillredde en kanna i pressokannan, EXAKT så så som jag alltid gör annars och satte mig ned med en kopp.

Redan vid första klunken fick jag ge upp, det var så bittert att öronsnibbarna nästan rullade upp sig i blotta förskräckelsen och mina smaklökar lever fortfarande i efterdyningarna av chocken.

Kaffe är nog ändå en färskvara ändå, iaf bör man väl iaf inte vänta med att dricka det tills åtta år efter bästföredatum :P
Är det samma märke du brukar dricka?

Aha, för mig lät det som du beskrev när jag köpt Gevalias mörkrostade här hemma efter att ha flyttat hem som vuxen. Det krockade med vattnet och blev hiskeligt.
Mammas kommentar - Visst du inte att det inte går att ha det här?
Under mina uppväxtår så brydde jag mig inte om att registrera kaffemärket liksom.

Liknande trådar

Kultur Jag har en oöppnad inplastad julkalender från 1985 med Trolltider. Kan den vara intressant för någon att köpa tror ni? Var hittas en...
Svar
2
· Visningar
438
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 880
Senast: Enya
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 562
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?