Utfordra hund varje dag, bra eller dåligt?

Sv: Utfordra hund varje dag, bra eller dåligt?

Ja, men då så! :D Då var det bara lite sug i godistarmen han kände då. ;)

Tja, om man får sin hund avslappnad genom att ha oregelbundna mattider så är väl det bra. Men det låter som en udda metod.

Min gamla tik var en ovanligt hungrig hund (milt uttryckt). Men inte började hon stressa runt bara för att middagsdags passerat med nån timme. Fast det kan ju vara lite olika. Hundar är ju olika...

Visst kan en hund ha fin hull även om den äter 7 dagar i veckan, men det jag säger är att jag inte tycker att det är något fel på att bara ge mat 6 dagar i veckan om vovven håller sig i bra hull av det.
Jag har bytt foder väldigt många gånger till min hund och ger honom nu en blandning av torrfoder, så jag ger inte efter måttet på paketet, utan det jag anser att han ska ha. Vissa veckor äter han allt och ibland äter han inte på några dagar, men han är inte fet, så jag tror verkligen inte att han får för mycket. Nu på senaste tiden har han iallafall ätit en gång om dagen, men ibland skippar han 3 måltider på raken...

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: super
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 525
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama