Utfodringar

Sv: Utfodringar

Jag har en ISCWT som blir två i februari, han får mat två gånger om dagen.

Lone Star Premium Adult.

qodrofenia skrev:
det fodret jag använder det är vetefritt..Men ett torrfoder.

Okej din hund tål inte vete eller vad?

för mer färskt kött hittar man nog endast i blötfoder skulle ja tro.

Min voffa, blandistik schäfer/bc/isländsk fårhund 1,5 år får 6 dl Carrier original uppdelat på två mål om dagen. ...o så lite godis däremellan..:smirk:

Min får två ggr per dag, Nutra Nuggets Performance då det är det enda hon äter =S

En korsning, Schäfer/Rottweiler/Bernersennen, 16 månader

Cocker spaniel tik 1 år 8 månader 2gr/dag RC medium.
Cocker spaniel tik 1 år 4 månader 2gr/dag RC medium.
Cocker spaniel hane 6 månader 4 gr/dag RC medium.

Min lapska vallhund äter 1ggr dagligen

Purina Pro plan preformance 2dl och ½ klass korv.

Varför detta foder då?
Jo min hund klarar sig gott på etc. Doggy
Men jag känner att jag vill ge henne det bästa av det bästa!
Och då tycker jag detta funkar ypperligt! :)

Varför bara en gång/dag?
Jo jag vill kunna ta ut hunden direkt på morgonen och åka ut med fyrhjulingen så hon får springa av sig, eller på ridturen, eller något annat träningspass.

Sedan upplever jag inte att hon blir så där kräsen när hon bara får 1 ggr dag.

Min hund, blandrashane 3,5 år, äter Standardt normal (+ Standardt Fiskolja). 2 ggr/dag - morgon och kväll.

PIRU skrev:
Okej din hund tål inte vete eller vad?

för mer färskt kött hittar man nog endast i blötfoder skulle ja tro.

Många är ju av uppfattningen att spannmål inte är bra för hundar.

Finns ett par köttbaserade torrfoder, tex Standardt.

Jo visst är det så men pratar man me 100pers så får man 100 olika svar å vad sm är bäst också.

som Klass ska inte jag säga det är det bästa absolut inte men det märks vilka som använder det också många drag sällskap mm. använder klass , men visst det finns många bra foder bara o ta ett som passar.

1: Vete Vetegroddar,Vetekli, Är fiberrikt ock är en god källa till för B-komplexets vitaminer

2: Korn: Är mycket skonsamt mot magen o ger energitäta kolhydrater

3: Havre, Hvregryn: Är energirikt och anses hjälpa mag- tarmkanalen att fungera optimalt, Håller Analsäckarna i schack och hjälper till att hålla blodfetterna på låg nivå.

4: Potatispulver: En godkälla för Kalium och C-vitamin, som hjälper Immumföesvaret. C-vitaminer verkar dessutom klådstillande.

Melass: Innehåller Lättlösliga Kolhydrater som ger snabb energi och en bättre energibalans.

Linfrö: Innehåller Linolensyra, som anses förbättre blodflödet, skydda mot hjärtsjukdom och cirkulationsbesvär. också en god fiberkälla, som hjäper o hålla analsäckarna i schack.

Min hund klarar inte spannmål så bra.. har provat olika varianter av foder och hon är oxå väldigt svårfödd.. de enda som funkar för henne av det jag provat är det fodret jag använder nu och hill´s. och så hemkokt då..

Senast ändrad:

Min colliehanne på 4 år är fruktansvärt kräsen. Det enda han äter (tyvärr) Doggy torrfoder blandat med vov-sörja:crazy:

Han får även ris, filmjölk, knäckebröd etc. ibland. Det slinker ner det också.

Han får mat 2 gånger om dagen, morgon och kväll, men oftast äter han bara på kvällen och då på mitt rum.

Anledningen till att det är "ok" att ge inslag av spannmål till hundar (o inte på samma sätt till tex katter) är ju att hunddjur, vargen tex, även äter upp inälvorna, och därmed växtdelar, på sitt byte. :)

PIRU skrev:
Jo visst är det så men pratar man me 100pers så får man 100 olika svar å vad sm är bäst också.

som Klass ska inte jag säga det är det bästa absolut inte men det märks vilka som använder det också många drag sällskap mm. använder klass , men visst det finns många bra foder bara o ta ett som passar.

Visst är det så!

Angående Klass - Jag tror stenhårt på det, och har även gett det i någon period. Tyvärr blir det lite väl dyrt att ge åt min stora hund:crazy: (58 kg) annars hade jag aldrig tvekat.

heylan skrev:
Anledningen till att det är "ok" att ge inslag av spannmål till hundar (o inte på samma sätt till tex katter) är ju att hunddjur, vargen tex, även äter upp inälvorna, och därmed växtdelar, på sitt byte. :)

Tack för upplysningen, alltid ska man lära sig något nytt.:)

Ja det är väl kanske nackdelen något dyrare, men de lite dyrare torrfodren kostar väl runt en 400-500:- för typ 15kilo om jag inte minns fel då jag hade nåt minns inte vilket dock.men som till min 45kilo hund 512:-/30KG det är helt okej tycker ja för ett sånt rejält o pålitligt foder som det faktiskt är.

men har man fler som är så stora förstår ja dig.

Senast ändrad:

Vi provade klass till våra hundar för jag hade hört så mycket gott om det. Men våra hundar blev "galna" av det, så uppe i varv!! Överskottsenergi var bara förnamnet.... Hade en teori om att melassen kunde vara boven i dramat...

Så vansinnigt stor skillnad blir det inte. Det jag ger nu kostar 390:-/15 kg och han äter 15 dl om dagen. Total kostnad ca 600:-/mån.
Klass skulle kosta 800-900:-/månad om jag inte minns fel.

Måste visst sätta mig och räkna igen!:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 778
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama