Utfodringar

Sv: Utfodringar

Jag har en cockerspaniel hane som är 3½ år.
Han får Nutra Nuggets 2 ggr/dag, morgon och kväll.

långhårig schäfertik 2år äter Doggy orginal. på kvällen/natten...typ innan jag går och lägger mej.. ca 1,2-1,5 liter /dag beroende på arbetsbelastning.
matrester får hon om det finns lämpliga..hon är lite känslig i magen..
det är vad som funkar för oss..och det enda fodret hon har ätit mer än en ½ säck av.... från början åt hon RC german shepard...men matvägrade efter ett tag... och var redan innan matvägran mager och matt i pälsen... provade ett annat "dyrare" foder..men det åt hon en ½ säck av och sen vägrade hon... kände inte att jag hade lust att svälta henne pga att hon redan var mager..
nu är hon lagom i hull och ´jättefin i pälsen!

Jag har två schäfrar 7 och 5 år gamla. De får peigree paal torrfoder och de får mat två gånger per dag.

Aliide skrev:
Jag fick ge min hane 2 kilo Klass om dagen för att ens hålla kvar honom i hull :crazy:

Det har ju med vikt o göra hur mycket dom ska ha min ska 1,2 enligt tabell o det stämmer klockrent, o han har högämnes omsättning o där av jag ger olika hur mina tränings veckor är upplagda åt han.

men bättre foder är det nog svårt o hitta, torrfoder har ju inte lika högsmältbarhet som färskfoder.

Vår hund får mat 1 gång per dag, ANF Adult (kyckling & ris). Det är också det enda fodret som hon hittills inte har ratat. Hon brukar få det vid middagstid, men oftast äter hon lite filmjölk vid frukost/lunch så att hon inte ska bli tom i magen. Hon är en Eurasiertik som fyller 2 år i mars.

Senast ändrad:

Ronja 8 år Bearded collie

Mera dog agility 2 gånger/dag med matrester i.

Två schäfrar, tik dryga året, hane 4 år.

De äter Purina med lax, får mat morgon och kväll ett "mått" var;)
Tiken får även c-vitamin.
Bägge får glucosamin ( nä, vad heter det?)

PIRU skrev:
Det har ju med vikt o göra hur mycket dom ska ha min ska 1,2 enligt tabell o det stämmer klockrent, o han har högämnes omsättning o där av jag ger olika hur mina tränings veckor är upplagda åt han.

men bättre foder är det nog svårt o hitta, torrfoder har ju inte lika högsmältbarhet som färskfoder.

Min hund tycker att Klass är äckligt, dessutom var han inte helt bra i magen på det.

Torrfoder tål han inte alls.

Aliide skrev:
Min hund tycker att Klass är äckligt, dessutom var han inte helt bra i magen på det.

Torrfoder tål han inte alls.

Det har nog inget me Klass i sig han verkar ha känslig mage din hund, för många vetrinärer rekommenderar klass när hunden har dålig mage.

Det är få hundar som inte käkar Klass för de flesta verkar bli aldeles tokiga när de får det, var hemma hos en godvän o hade med Klass korvar o skulle ge min direkt efter åt stod alla hennes hundar o skulle slicka rester efter han var klar.

var inte dom värderna jag var ute efter .. men jag hittade hemsidan så tack ändå...

var för mycket spannmål i för att min hund ska palla med det..

qodrofenia skrev:
var inte dom värderna jag var ute efter .. men jag hittade hemsidan så tack ändå...

var för mycket spannmål i för att min hund ska palla med det..

För mycket spannmål vilket foder hittar du mindre i med mer kött?

Australisk Kelpie 3 år och Cockerspaniel 1,5 år - äter två gånger om dagen, doggy orginal.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 778
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama