Utfodringar

Sv: Utfodringar

jag ger inte burkmat.... utan torrfoder plus matrester iblang ger jag även Klass.

Alltså, min schäfer tik på 15 veckor vill inte äta foder? Och då är det samma som hon åt hos uppfödaren:confused: Doggy extra energi. Finns både uppblött och torrt så hon får välja med fri tillgång..

Har testat ge henne burkmat och det slinker ner på nolltid.... vatten dricker hon, kissar och bajsar och är helt lugn, inga problem alls. Men varför vill hon inte äta torrfodret?

Min får inte burkmat..Får rester någon gång i bland..Hon är både kräsen och känslig så jag kan inte stoppa i henne en massa olika..Jag vet att hon äter det fodret jag har nu..I bland äter hon mer i bland mindre..Men jag aktar mig väldigt för att blanda i annat "gotti gotta" i maten för att få henne att äta mer när hon strejkar..för gör jag det.. så kan jag ge mig fasen på att hon matstrejkar helt så fort jag tar bort det där lilla extra.
Här är det elakt.. går under regeln.. "ät det som bjuds ,eller var utan"

Din valp har precis flyttat.. det är många omställningar i hennes liv..ge henne lite tid så äter hon nog snart ska du se :)
Men passa dig lite för att "skämma" bort henne nu redan i så unga år att man får gottigotta om man vägrar äta..det kommer ge problem senare...

Vi har en labrador (11år) och en schäfer/bordercollie/labrador (7 år). De får 3 dl Doggy Senior ca kl 7 och 3 dl kl 16.

gubben skrev:
Lånar knapp...

Ni som ger era hundar torrfoder, får dom endast det? Inget annat som burkmat eller liknande?
Det brukar slinka ner lite rester (kött eller dyl.) eller hundmat på burk i fodret. En gång om dagen brukar lagotton äta bara torrfoder dock (på jobbet).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 776
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama