Ute eller innehund?

Sv: Ute eller innehund?

Tänk på att det kan skilja mellan individer bara för att man tål en Lhasa apso är det inte säkert att du tål kullsyskonet.

Men det är fortfarande inte håret hon blir allergisk av utan det stöv hunden har i pälsen och på skinnet.

Håller helt med. Gränsar till djurplågeri att ha en hund sittandes ute i en hundgård hela dygnet, hunden vill ju vara med sig flock (dvs INNE med familjen), och det spelar ingen roll vilken ras det är!!

Men om det är bättre varför ville du då ha förslag på "utehundar"?
Ni söker alltså en aktiv sällskapshund modell mindre som inte fäller, det finns hur många små hundraser som helst. Bara för att man vill ha en aktiv hundras betyder ju inte det att det bara finns stora hundar att välja på? :confused:

Är din man allergisk, titta efter en hundras som inte fäller mycket helt enkelt. Om den är stor eller liten spelar väl ingen roll eftersom ni har stort hus? Varför ska hunden behöva bo ute bara för att den är stor? :crazy:

Det finns ju knappast två uppdelningar bland hundraserna med kategorier "innehund" eller "utehund".

men man säger oftas ute eller inne hund. :mad: :cool:
bara för att man har ute hund betyder det inte att man inte ger den lika mycket kärlek som en inne hund.
alla hundar gillar inte att bo inte och såna där jakt hundar brukar oftast att bo i hundgård och inte inne.
man sköter om hunden lika mycket om den bor inne lr ute. ..
lhasa apso och shih tzu är mer allergi än andra hundar. Man behöver inte vara hund van för att ha sånna hundar.
man kan raka hunden om man inte har just så mycket tid med hunden att borsta den hela tiden. Vi rakar våra små hundar. å dom trivs bättre

Jag har aldrig hört någon använda termen ute-/ eller innehund i min närhet, bara när det gäller katter. :angel: En hund vill vara med sin flock (= familjen), att då ha den i hundgård på tomten är otänkbart för mig. Att jakthundar bor i utegård är något som ägaren valt och inte hunden, likväl alla andra hundar som bor i hundgård oavsett jakt, sällskap osv. Ja, vi rakar våra småhundar med.

/Apo - med både jakthund och Shih Tzu i familjen. :cool:

Taler han dvargpudel sa tal han mellanpudel och storpudel ocksa.

Storpudlar ar riktigt trevliga hundar som man kan ha till diverse olika saker. Jag kanner tom en storpudel som arbetar som servicehund och hjalper en funktionshindrad person med allt mojligt. Och en storudel ar rustik nog att ha med i skog och mark och i stall och sa. sarskilt om man har den kortklippt.

Pudlar ar riktigt intelligenta sa man kan ha mycket kul tillsammans med dom.

/KT

Utehund- raser som inte ar populara hos folk som Paris Hilton.

Innehund- raser som ar populara hos folk som Paris Hilton.

:rofl:

/KT

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar