Ute boxar/stall byggen

O

Oggie

Undrar om det är någon som har ett bra tipps om var man kan hitta bra uteboxar för ett rimligt pris.

Undrar även om det är någon som har några bra ställen att leta på för att bygga nytt stall. Vad man ska tänka på och vad man måste osv. Vi planerar att bygga för 4 boxar, sadelkammare och vattenspilta.

Uteboxarna är tänkt att ha tills stallet är klart.

Allt av intresse.....

Sv: Ute boxar/stall byggen

Oggie skrev:
Undrar om det är någon som har ett bra tipps om var man kan hitta bra uteboxar för ett rimligt pris.

Undrar även om det är någon som har några bra ställen att leta på för att bygga nytt stall. Vad man ska tänka på och vad man måste osv. Vi planerar att bygga för 4 boxar, sadelkammare och vattenspilta.

Uteboxarna är tänkt att ha tills stallet är klart.

Allt av intresse.....

sök här på forumet på stallbygge/bygga stall/bygge så får Du all nödvändig information.
Det är minst lika dyrt att bygga utebox som et "riktigt" stall så tror knappt det lönar sig att Du först bygger utebox för at tsedan bygga stall.

mvh
Carina på Cesam Arabians

Tack, hittade massor.

Tycker dock att flera som skrivit vad stallbyggena kostat har varit välldigt höga.
Jag har ju fördelen att min man är snickare, el-ingenjör till far och en massa vänner som är hantverkare av olika slag.
Det som kommer vi måste anlita någon är att lägga betongen i plattan, resten blir nog lösvirke. Har kompisar som ritade sina boxar själva och lämnade in dem till en verkstad och dom blev mycket snygga och ett bra pris.
Har själv funderinga på murade mellanväggar, någon som har något tycke/erfarenhet av detta??

Oggie skrev:
Tack, hittade massor.

Tycker dock att flera som skrivit vad stallbyggena kostat har varit välldigt höga.
Jag har ju fördelen att min man är snickare, el-ingenjör till far och en massa vänner som är hantverkare av olika slag.
Det som kommer vi måste anlita någon är att lägga betongen i plattan, resten blir nog lösvirke. Har kompisar som ritade sina boxar själva och lämnade in dem till en verkstad och dom blev mycket snygga och ett bra pris.
Har själv funderinga på murade mellanväggar, någon som har något tycke/erfarenhet av detta??

Det ÄR dyrt att bygga stall och oftast blir det dubbelt så dyrt som man först trodde, så tro inte att det inte är reella siffror som angetts, för det är det!!! Sedan - om Du har man som är hantverkare och har många vänner som är det----Bra! Men det kostar i alal fall, för helt gratis jobbar väl inte Dina vänner ändå? Och allt material ÄR svindyrt.
Budgetera det dubbla, så blir Du inte förvånad!

Jag har sett ett stall med murade mellanväggar (även det kostar massor för det ska bruk till, sten, armering o.s.v - för att det ska hålla, så .....).....Jag skulle inte vilja ha det i ett stall....ser lite för stelt ut i min smak...
Men smaken är som baken....
Lycka till med Ditt bygge. Glöm ej alla förprövningstillstånd, byggnadslov, miljöinspektion, gödselplatta o.s.v.

mvh
Carina På Cesam Arabians

Jag misstror ingen om deras uppgifter om hur mycket kostnaden har blivit för deras stallbyggen, och visst vet jag att det är dyrt.
Jag jämför bara med dom som jag känner som byggt stall och där igenom basserat min syn på den ekonomiska asspekten. Även hur dom har lyckats fått ner kostnaderna genom att använda alternativa byggnads metoder, dvs tex som dom som ordnade frontarna genom en verkstad (dessa fronter är mycket eleganta, inte standard utförande). Det är ju många som köper mondul stall när dom bygger nytt, har sett att dom kostar en hel del.

Murade mellanväggar är jag intresserade av pga att jag tycker det är snyggt (inte ekonomiskt), beroende på stall förståss. Om det är lågt i tak och ett mörkt stall kan jag tänka mig att det inte ser något vidare ut. Har sett mur-imitation gjord i glasfiber, som var himmla snyggt men personligen vill jag inte ha glasfiber.

Jag är helt enkel intresserad av andras erfarenheter om vad man kan tänka på när man bygger för att förhindera att kostnaderna rusar i väg. Smarta ideer!
Så det var inte menat som en förolämpning när jag tycker att vissa har laggt ner mycket pengar på sina stallbyggen, för jag är fullt förstådd med att saker och ting kostar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: tara
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 902
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar