Sv: Utan maskmedel och kattungemat!!!!!?????
De avelskatter som åker på FeLV och FIV bor hos uppfödare som inte testar för tyvärr testar inte alla uppfödare.
Jag känner till fler huskatter än raskatter som drabbats av FeLV. Känner inte till någon som åkt på FIV. Däremot så gick det att läsa i någon tidning för 1-2 år sedan om en FIV-epidemi bland utekatter i Norge så det finns rätt så nära ändå.
Ja det tycker jag också, menade bara att jag har vart med om fler innekatter/avelskatter som blivit smittade än huskatter/utekatter, även om dessa också parat sig. Så även om många uppfödare testar och håller sina katter inne (jag själv är en av dom) så verkar smittorna gå mest på raskatterna (vet inte om det är så, pratar bara från egen erfarenhet) och inte på huskatterna som går ute.
De avelskatter som åker på FeLV och FIV bor hos uppfödare som inte testar för tyvärr testar inte alla uppfödare.
Jag känner till fler huskatter än raskatter som drabbats av FeLV. Känner inte till någon som åkt på FIV. Däremot så gick det att läsa i någon tidning för 1-2 år sedan om en FIV-epidemi bland utekatter i Norge så det finns rätt så nära ändå.