Utan kyl och frys

aprilmaj

Trådstartare
Kyl och frys har pajat. De nya kommer inte förrän i slutet på nästa vecka. Hur klarar man sig?

Vad gör jag med morgonkaffet? Köpte torrmjölk - pulver alltså - men det var vederstyggligt. Finns det något annat?

Japp fast dom minsta trekanterna finns nog bara hos grossister :-).

Nu vet jag inte vart du bor men häruppe är det nog kallt för att utnyttja den stora kylen. Jag hade hängt upp mejerier i en påse på bron om min pajjade.

Kött hade jag nog bara köpt dagsdoser av.

Japp fast dom minsta trekanterna finns nog bara hos grossister :-).

Nu vet jag inte vart du bor men häruppe är det nog kallt för att utnyttja den stora kylen. Jag hade hängt upp mejerier i en påse på bron om min pajjade.

Kött hade jag nog bara köpt dagsdoser av.
Hm... kanske ska uppsöka ett kafé och fråga om jag får köpa trekanter av dem.

Än så länge är det inte kallt nog (18 grader i skrivande stund) att använda den stora kylen.

Kött skippar jag nog. Det kan jag gott klara mig utan den här tiden.

Köp linser och bönor och liknande som kan förvaras i skåp men ger protein. Går utmärkt att koka linsgryta på t.ex tillsammans med buljong och grönsaker (som också kan förvaras i rumstemp).
Du har ingen snäll granne som du kan få hyra in lite matvaror hos? :D

Köp linser och bönor och liknande som kan förvaras i skåp men ger protein. Går utmärkt att koka linsgryta på t.ex tillsammans med buljong och grönsaker (som också kan förvaras i rumstemp).
Du har ingen snäll granne som du kan få hyra in lite matvaror hos? :D
Jag har mycket snälla grannar, men jag tror att jag ska försöka klara mig utan deras kylskåp den här tiden. :D

Det är rätt intressant att se hur beroende jag (man?) faktiskt är av kyl och frys. Allt ställs på ända.

Är tubost gott? Eller åtminstone ätligt på morgonmackan?

Jag har mycket snälla grannar, men jag tror att jag ska försöka klara mig utan deras kylskåp den här tiden. :D

Det är rätt intressant att se hur beroende jag (man?) faktiskt är av kyl och frys. Allt ställs på ända.

Är tubost gott? Eller åtminstone ätligt på morgonmackan?

Jag överlevde en hel festival på mackor och tubost, så det funkar absolut om det krisar :D

Vi hade det förhållandevis bra när vår kyl gick sönder nyligen. Vi har en pytteliten kyl ståendes här, så den funkar finfint vid akuta behov. Som sagt alldeles för liten egentligen, och på fel våning (står på ovanvåningen och köket är på bottenvåningen), men det är absolut 150 % bättre än ingen kyl alls. Dessutom funkade fortfarande frysdelen på vår kyl-och-frys så den biten var ju "normal". Men det går inte att storhandla som man brukar. Svårare att göra matlådor. Och så vidare...

Vi hade det förhållandevis bra när vår kyl gick sönder nyligen. Vi har en pytteliten kyl ståendes här, så den funkar finfint vid akuta behov. Som sagt alldeles för liten egentligen, och på fel våning (står på ovanvåningen och köket är på bottenvåningen), men det är absolut 150 % bättre än ingen kyl alls. Dessutom funkade fortfarande frysdelen på vår kyl-och-frys så den biten var ju "normal". Men det går inte att storhandla som man brukar. Svårare att göra matlådor. Och så vidare...
Ska försöka klara mig utan kyl, börjar komma in i tänket :up:, tror jag. Morgonkaffe med uht-mjölk. Macka med tubost eller mosad avocado samt paprika. Lunch äter jag på restaurang. Middag får bli sallad.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 833
Senast: starcraft
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 091
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 763
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar