Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var tvungen att googla UHT-mjölk. Verkar utmärkt! Finns det i vanliga mataffärer?Småförpackningar UHT-mjölk.
I övrigt klarar man sig bra på torrvaror och frukt, ägg behöver inte kylas :-).
Hm... kanske ska uppsöka ett kafé och fråga om jag får köpa trekanter av dem.Japp fast dom minsta trekanterna finns nog bara hos grossister :-).
Nu vet jag inte vart du bor men häruppe är det nog kallt för att utnyttja den stora kylen. Jag hade hängt upp mejerier i en påse på bron om min pajjade.
Kött hade jag nog bara köpt dagsdoser av.
Jag har mycket snälla grannar, men jag tror att jag ska försöka klara mig utan deras kylskåp den här tiden.Köp linser och bönor och liknande som kan förvaras i skåp men ger protein. Går utmärkt att koka linsgryta på t.ex tillsammans med buljong och grönsaker (som också kan förvaras i rumstemp).
Du har ingen snäll granne som du kan få hyra in lite matvaror hos?
Kan du rekommendera någon smak t o m?Ja det är ju en fjällvandringsklassiker :-)! Bäst till mjuka tunnbröd.
Jag har mycket snälla grannar, men jag tror att jag ska försöka klara mig utan deras kylskåp den här tiden.
Det är rätt intressant att se hur beroende jag (man?) faktiskt är av kyl och frys. Allt ställs på ända.
Är tubost gott? Eller åtminstone ätligt på morgonmackan?
Kan du rekommendera någon smak t o m?
Jag överlevde en hel festival på mackor och tubost, så det funkar absolut om det krisar
Chorizo får det bli!Räkost. Klassikern.
Paprikaost.
Chorizoost.
Ska försöka klara mig utan kyl, börjar komma in i tänket , tror jag. Morgonkaffe med uht-mjölk. Macka med tubost eller mosad avocado samt paprika. Lunch äter jag på restaurang. Middag får bli sallad.Vi hade det förhållandevis bra när vår kyl gick sönder nyligen. Vi har en pytteliten kyl ståendes här, så den funkar finfint vid akuta behov. Som sagt alldeles för liten egentligen, och på fel våning (står på ovanvåningen och köket är på bottenvåningen), men det är absolut 150 % bättre än ingen kyl alls. Dessutom funkade fortfarande frysdelen på vår kyl-och-frys så den biten var ju "normal". Men det går inte att storhandla som man brukar. Svårare att göra matlådor. Och så vidare...
Upptäckte att rivna morötter gör sig bra i rullen. Överhuvudtaget är det trevligt att få in en saftig grönsak i frukostmackan.